Motorsporten.dk - Dansk motorsport og international motorsport med dansk deltagelse. Nyheder, artikler, resultater og anmeldelser Motorsporten.dk
Nyheder fra dansk motorsport, og international motorsport med dansk deltagelse.
Motorsporten.dk - Dansk motorsport og international motorsport med dansk deltagelse. Nyheder, artikler, resultater og anmeldelser

Morten Schmidt


 
Kørerinfo

2004 Special SaloonPrivat teamVW Golf 16V
2005 Special Saloon Car Gruppe 1VW Golf II
2006 Special Saloon Car Gruppe 1VW 19 Golf GTI 16V
2008 Special Saloon Car SS1VW Golf II 2,0 (E85)

Morten Schmidt er en af de kørere der har taget steppet til aktiv kører gennem mekanikergerningen for andre. I en årrække skruede han således bil for Jan Kalmar i Syver Race Cuppen og det var da også i én af Kalmars Syvere at Morten debuterede ved Ring Djurslands majløb i 2002. Golfen var allerede påbegyndt på dette tidspunkt, men som Morten siger, er Kalmar en mand der holder sine mekanikere i form og det oprindelige Club Race-projekt blev tilsvarende forsinket.
Samme år, 2002, gjorde Golfen og Morten Schmidt debut i Club Race og fik her kontakt til en anden "Golfist", nemlig Johnni Kirkegaard og Team Fartstrup. Det var her smagen for noget mere opstod og Special Saloon Car var svaret og har været siden da. På sponsorsiden har den tidligere SSC-Golf II kollega Tom Rørvig doneret sit sponsorat, Dansk Metal, til Morten.

Kører: Morten Schmidt
Fødselsdato: 12. august 1969
By: 4640 Fakse
Startnummer: 108
Anmelder:
Bil: VW Golf GTI 16V

Tidligere resultater:
2002 Syver Race Cup, delt 13. plads i Cup (deltog i 2 af 14 afdelinger)
2002 Club Race, gruppe 1 i VW Golf GTI 16V, nr. 5 i mesterskab
2003 SSC Gr. 1 i VW Golf GTI 16V, samlet nr. 4 i DM, nr. 2 i Gr. 1
2004 SSC Gr. 1 i VW Golf GTI 16V, samlet nr. 5 i DM, nr. 3 i Gr. 1
2004 Club Race, gruppe 1 i VW Golf GTI 16V, nr. 8 i mesterskab
2005 SSC Gr. 1 i VW Golf GTI 16V, samlet nr. 11 i DM, nr. 8 i Gr. 1, desuden norsk SSC kl. B, nr. 12

Bedste motorsportsoplevelse:

Bilens historie: overtaget som Golf to'er-projekt, der skulle eller havde været dopet med en VR6-motor. Et 4-cylindret 16V-maskineri fandt snart plads i karosseriet og siden har teamet bestræbt sig på et meget rent look og en finish, der lader få tilbage. Til 2006 er motor og gearkasse udskiftet med det tidligere indhold fra Team Fartstrups VW Golf Evo II, der som bekendt virkede ganske godt i en Golf et'er.


Ring Djursland, 27-28. maj 2006
(Foto: Anders Molin)

 


07/08/12  Special Saloon  Det var den sommerpause - lad os så køre race!
31/05/12  Special Saloon  Stort og spændende felt til start
06/10/10  Special Saloon  Ikke helt som forventet
05/10/10  Special Saloon  Special Saloon Car mesterskabsstillingen
01/10/10  Special Saloon  Mestrene skal findes
04/09/10  Special Saloon  Grand Prix Danmark - race 1
19/01/10  Special Saloon  SS1 – sæsonreview 2009
16/07/08  Special Saloon Car
SS1
 
Bel-Ray SSC Challenge SS1 mesterskabsstilling