Den mest prominente er uden tvivl Michael Schumacer. I en alder af 44, efter 307 starter, 7 vm titler, 91 sejre, 155 gange podiet og ialt 1.566 points må det være slut. De sidste par sæsoner har ikke just været imponerende, og derfor må det være på tide at han trækker i staldtøjet og hjælper fru Corinna med hendes store passion som er heste. Desuden er de sammen om visse forretningsområder.
Næste kører har ikke præsteret det som Michael Schumacher har og kommer aldrig til det. Kamui Kobayashi har i en alder af 26, og med 60 starter ikke haft evnerne med mere til at gøre sig gældende. 1. gang på podiet og ialt 125 points er det blevet til for Kamui Kobayashi. Selvom han faktisk var voldsom populær i hjemlandet Japan, så rakte det ikke. I stedet ser det ud til at Kobayashi er bedre til at køre med tag på bilen end uden. I hver fald har han sikret sig i et sæde hos semi-fabriksteamet AF Corse (Ferrari) i World Endurance Championship.
Bruno Sennas karriere er næsten lige så fattig på resultater som Kobayashis. Lidt kontroverser var med til at sende Senna den yngre ud af Formel 1 - en lignende situation opstod for flere år siden om Piquet jr.. Bruno Senna blev allerede midt i sidste sæson erstattet af Valtteris Bottas, der også i denne sæson har flere penge at gøre med end brasilianeren. Bruno Senna har i stedet for søgt tilflugt i WEC ligesom Kobayashi. Bruno Senna er blevet tilknyttet Aston Martins Vantage GTE projekt.
h
Vitaly Petrov nåede ikke så meget, andet end at blive sendt ud på et sidespor - både sportsligt og økonomisk. Giedo van der Garde kunne ihvert fald sørge for flere penge end Petrov, der dog håber på en ny sæson i 2014, hvor Formel 1 feltet kommer til Rusland.
Heikki Kovalainen har en del mere erfaring på kontoen end de 3 sidstnævnte. I en alder af 31, har han kørt 109 Grand Prixer, men kun med en sejr, 4 gange på podiet og ialt 105 points. Nu er det dog slut i Formel 1. Pt. ser det ikke ud til at nogen vil nyde godt af Kovalainens store erfaring.
Pedro de la Rosa, 42 år, 105 starter, men kun én gang på podiet, og ialt 35 points. Det vidner om en stor rolle som decidereret andenkører. Til sidst kørte han også tør for penge, men er nu hos Ferrari teamet som udviklingskører.
Narain Karthikeyan kunne lige skrabe sammen til de sidste par sæsoner, men nåede egentlig aldrig andet end et ry som off-road kører. Til gengæld gik det før Formel 1 karrieren og for så vidt også efter, væsentligt bedre i andre mindre kategorier.
Talentet var større end Timo Glock magtede. I 91 starter blev det til 3 gange på podiet og 51 points i alt. Ikke overvældende. Men Timo Glock har dog ikke givet op. Karrieren forsætter i den tyske DTM serie i stedet.
Dons
Læs mere om: Bruno SennaHeikki KovalainenKamui KobayashiMichael SchumacherNarain KarthikeyanPedro de la RosaTimo GlockVitaly Petrov |