Trioen
John Nielsen, Casper Elgaard og Philip Andersen sluttede henholdsvis to og en omgang efter den vindende Pescarolo og Courage-raceren, der besatte andenpladsen.
"Jeg er meget tilfreds med resultatet," siger teamchef John Nielsen. "Vi må erkende, at vi er et par testdage bagude, men vi har fået et utroligt stort udbytte af dette løb og ved, hvor vi skal sætte ind i forberedelserne til Le Mans."
Det var blandt andet gearkassen, som gav problemer for teamet.
Philip Andersen måtte bl.a. afkorte det sidste af sine to stints, da gearkassen satte sig fast i sjettegearet. Det kostede et tidligt pitstop for at skifte en sensor, og da teamet derfor kom udenfor sine planlagte pitstopvinduer, måtte Casper Elgaard til slut have et ekstra pitstop tyve minutter før det ternede flag.
"Inden det sidste pitstop var det utroligt svært at holde tiderne konstante. Vi samlede meget dæksmulder op fra asfalten, så bilen føltes til sidst meget flydende og svævende, men vi gjorde, hvad vi skulle og sluttede på podiet," forklarer Casper Elgaard, der også satte løbets næsthurtigste omgang.
Søndagens 1.000 km løb gav debut til Philip Andersen , og da han efterfølgende kunne bestige podiet for at blive hyldet for tredjepladsen, opnåede han sit højeste internationale resultat nogensinde.
"Jeg er glad for at have prøvet det (sportsprototyperacing, red.) på denne her, hårde måde," siger debutanten, der først i sidste uge sad bag rattet af Zytek-raceren. "Nu føler jeg mig meget mere rustet til at møde de andre igen på Le Mans."
Se også: Resultatet af 1000 km. på Spa-Francorchamps Læs mere om: 14/05/06 - Spa-Francorchamps - Le Mans Series |