Halvvejs inde i denne session er Audi #2 kørt af banen og der er rødt flag.
Bilen er kørt i dækmuren med Benoit Treluyer bag rattet.
De kæmper med at få bilen væk fra banen, men den er vist klemt meget godt fast. Det ser ud til at forhjulsophænget er ødelagt men at andre ting ikke er skadet på bilen. Det mærkelige er at kollapset på ophænget ifølge et øjenvidne skete før bilen ramte muren.
Dette crash tog ca. et kvarter ud af denne frie træning.
Audi Sport North America satte den hurtigste tid med Allan McNish, Tiden 2:03.844, men det er ikke en overraskelse. Samtidig er det heller ikke en overraskelse at top-7 er besat af diesel LMP1 biler.
Hurtigste benzin LMP1 er Rebellion Racing’s Lola B10/60 Coupé – Toyota med tiden 2:08.833, og det er jo tydeligt her at benzinbilerne ikke er i nærheden af diesel racerne.
På Radio Le Mans taler man allerede nu om der kommer speciel begrænsninger til diesel LMP1’erne til Le Mans!
Det var meningen at forskellen imellem benzin og diesel bilerne skulle indskrænkes fra og med 2011, men det er bare ikke sket. Det er op til ACO at afgøre om der skal komme endnu en regelændring inden 24-timers løbet på Le Mans midt i juni.
Allan Simonsen og Hankook Team Farnbacher satte tiden 2:22.905 i GTE pro klassen og det er i omegnen af 2 sekunder for langsomt, i forhold til AF Corse der var hurtigste GTE pro team. Der er basis for lidt ændringer af setup på den bil inden dagens anden fri træning.
I bunden af listen ligger de to Lotus Jetalliance, Lotus Evora. De kørte ikke mange omgange og satte ikke noget der minder om brugbare tider. Det er lidt trist, for netop det her nye team har brug for så megen banetid som muligt.
Tiderne fra 1. fri træning:
|
Pl. |
# |
Kl. |
Team |
Mærke |
Tid |
|
1 |
3 |
LMP1 |
Audi Sport North America |
Audi R18 TDI |
2:03,844 |
2 |
1 |
LMP1 |
Audi Sport Team Joest |
Audi R18 TDI |
2:04,054 |
3 |
9 |
LMP1 |
Peugeot Sport Total |
Peugeot 908 |
2:04,217 |
|
4 |
2 |
LMP1 |
Audi Sport Team Joest |
Audi R18 TDI |
2:05,329 |
5 |
8 |
LMP1 |
Peugeot Sport Total |
Peugeot 908 |
2:05,392 |
6 |
7 |
LMP1 |
Peugeot Sport Total |
Peugeot 908 |
2:05,925 |
|
7 |
10 |
LMP1 |
Team Oreca Matmut |
Peugeot 908 Hdi -FAP |
2:07,205 |
8 |
12 |
LMP1 |
Rebellion Racing |
Lola B10/60 Coupé -Toyota |
2:08,833 |
9 |
13 |
LMP1 |
Rebellion Racing |
Lola B10/60 Coupé -Toyota |
2:09,011 |
|
10 |
20 |
LMP1 |
Quifel -ASM Team |
Zytek 09SC |
2:09,901 |
11 |
15 |
LMP1 |
Oak Racing |
Oak Pescarolo -Judd |
2:10,275 |
12 |
42 |
LMP2 |
Strakka Racing |
HPD ARX -01 |
2:11,332 |
|
13 |
23 |
LMP1 |
MIK Corse |
Zytec 09 Hybrid |
2:11,417 |
14 |
26 |
LMP2 |
Signatech Nissan |
Oreca 03 -Nissan |
2:12,118 |
15 |
39 |
LMP2 |
Pecom Racing |
Lola B11/40 -Judd |
2:13,444 |
|
16 |
36 |
LMP2 |
RML |
HPD ARX -01d |
2:13,576 |
17 |
45 |
LMP2 |
Boutsen Energy Racing |
Oreca 03 -Nissan |
2:13,893 |
18 |
46 |
LMP2 |
TDS Racing |
Oreca 03 -Nissan |
2:14,442 |
|
19 |
16 |
LMP1 |
Pescarolo Team |
Pescarolo -Judd |
2:14,713 |
20 |
41 |
LMP2 |
Greaves Motorsport |
Zytek Z11SN -Nissan |
2:15,020 |
21 |
91 |
FLM |
Hope Racing |
Formula Le Mans -Oreca -09 |
2:15,210 |
|
22 |
35 |
LMP2 |
Oak Racing |
Pescarolo -Judd |
2:15,219 |
23 |
92 |
FLM |
Neil Garner Motorsport |
Formula Le Mans -Oreca -09 |
2:15,265 |
24 |
43 |
LMP2 |
RLR msport |
MG Lola EX265 -AER |
2:15,792 |
|
25 |
93 |
FLM |
Genoa Racing |
Formula Le Mans -Oreca -09 |
2:17,711 |
26 |
44 |
LMP2 |
Extreme Limite AM Paris |
Norma M200P -Judd |
2:18,806 |
27 |
99 |
FLM |
JMB Racing |
Formula Le Mans -Oreca -09 |
2:19,628 |
|
28 |
33 |
LMP2 |
Level 5 Motorsports |
Lola Coupé -HPD |
2:20,669 |
29 |
51 |
GTE pro |
AF Corse |
Ferrari F458 Italia |
2:20,911 |
30 |
71 |
GTE pro |
AF Corse |
Ferrari F458 Italia |
2:21,077 |
|
31 |
66 |
GTE pro |
JMW Motorsport |
Ferrari F458 Italia |
2:21,718 |
32 |
77 |
GTE pro |
Team Felbermayr Proton |
Porsche 911 RSR (997) |
2:22,049 |
33 |
56 |
GTE pro |
BMW Motorsport |
BMW M3 |
2:22,078 |
|
34 |
58 |
GTE pro |
Luxury Racing |
Ferrari F458 Italia |
2:22,569 |
35 |
59 |
GTE pro |
Luxury Racing |
Ferrari F458 Italia |
2:22,596 |
36 |
89 |
GTE pro |
Hankook Team Farnbacher |
Ferrari F430 GT |
2:22,905 |
|
37 |
95 |
FLM |
Pegasus Racing |
Formula Le Mans -Oreca -09 |
2:23,243 |
38 |
82 |
GTE am |
CRS Racing |
Ferrari F430 |
2:23,612 |
39 |
55 |
GTE pro |
BMW Motorsport |
BMW M3 |
2:23,679 |
|
40 |
75 |
GTE pro |
Prospeed Competition |
Porsche 911 RSR (997) |
2:23,723 |
41 |
72 |
GTE am |
AF Corse |
Ferrari F430 |
2:23,726 |
42 |
76 |
GTE pro |
IMSA Performance Matmut |
Porsche 911 RSR (997) |
2:23,986 |
|
43 |
50 |
GTE am |
Larbre Competition |
Corvette C6-ZR1 |
2:24,117 |
44 |
67 |
GTE am |
IMSA Performance Matmut |
Porsche 911 RSR (997) |
2:24,133 |
45 |
61 |
GTE am |
AF Corse |
Ferrari F430 |
2:24,973 |
|
46 |
70 |
GTE am |
Kessel Racing |
Ferrari F430 |
2:25,280 |
47 |
79 |
GTE pro |
JOTA |
Aston Martin Vantage |
2:25,616 |
48 |
60 |
GTE am |
Gulf AMR Middle East |
Aston Martin Vantage |
2:25,783 |
|
49 |
62 |
GTE am |
CRS Racing |
Ferrari F430 |
2:26,505 |
50 |
63 |
GTE am |
Proton competition |
Porsche 911 RSR (997) |
2:26,579 |
51 |
88 |
GTE am |
Team Felbermayr Proton |
Porsche 911 RSR (997) |
2:26,981 |
|
52 |
57 |
GTE am |
Krohn Racing |
Ferrari F430 |
2:27,882 |
53 |
65 |
GTE pro |
Lotus Jetalliance |
Lotus Evora |
2:29,590 |
54 |
64 |
GTE pro |
Lotus Jetalliance |
Lotus Evora |
2:37,486 |
|
55 |
40 |
LMP2 |
Race Performance |
Oreca 03 -Judd |
No time |
|
Klokken 16:55 - 17:55 køres dagens anden fri træning Vejgaard
Læs mere om: Allan McNishAllan SimonsenBenoit TreluyerTom KristensenAF Corse MotorolaAudi Sport North AmericaAudi Sport Team JoestFarnbacher RacingJetalliance RacingRebellion RacingSpa-Francorchamps07/05/11 - Spa-Francorchamps - ILM Cup |