Teamet Buddha Motorsport:
Kørerbesætningen til løbet på Silverstone kommer til at bestå af tre danske kørere samt en engelsk.
Jacob Thomsen, Henrik Møller Sørensen og Jan Kalmar skal her dele bilen med Chris Porritt.
En hel bil skal det nok blive til i sidste ende. (Foto: Buddha Motorsport)
Bilen:
Aston Martin V8 Vantage N24
Racerversion bygget af Aston Martin på baggrund af den bil de har kørt
Nurburgring 24H med de sidste 2 år.
Buddha er nummer 1, altså den bil der stod på Birmingham messen og den der har
været i BBC topgear og Evo magazine ++++
Bilen vandt historiens første GT4 løb på Silverstone og det med en dansk
ex-formel 1 kører.
425-430 Hk til 1275 kg i Silverstone trim.
| | | | | | (Foto: Buddha Motorsport) |
Bilen er efterfølgende blevet ændret på en masse punkter.
Aerodynamik
- Hæk spoiler
- Frontsplitter ( ikke på foto )
- Bag diffusor ( ikke på foto )
- Udskæringer i frontklap
- Vinkling af køler
- Afdækning af vognbund
Vægt
- Afmontering af bagklap åbnings mekanisme ( 15 Kg )
- Afmontering af blæsere 10 Kg
- Bremser 4 kg
- Afmontering af diverse unødvendige motordele og afdækninger 10 kg
- Udstødnings system 10 kg
- Nye motorophæng ( 4 kg og mere holdbare )
Præstationer
- 15 Hk extra
- Større bremser
- 120 liter tank i stedet for 100
- 4 vejs justerbar Sachs prototype støddæmpere
Komfort
- Radio anlæg
- Data logging system
- Kører afkøling
Og ca. 60 andre små punkter …
Bilen er på Aston Martin hvor Chris Porritt leder arbejdet med at ombygge bilen. Ligeså vil det være Aston Martin Teamet der kommer til at stå for alt arbejde på bilen under løbet. I Tyskland har vi fået Sachs og Galladé Technologiezentrum som samarbejdspartnere. De har bygget vinderbilen til 24H løbene på Nürburgring
Hvis alt forløber fint vil det ligeledes være Aston Martin der udvikler og servicerer bilen i fremtiden.
På ønskeseddelen står:
- Nye bærearme ( prototyperne er klar men vi skal teste dem inden vi kører løb med dem )
- Seq. Gearkasse
- Motor opgradering til omkring 500 HK
- Ny farve .. Forslag modtages gerne
- Helt nyt bremsesystem
- Slankekur ( ca. 50 kg ekstra )
Henrik Bess
Læs mere om teamet Nu starter eventyret Læs mere om: Henrik Møller SørensenJan KalmarBuddha MotorsportSilverstone |