Motorsporten.dk - Dansk motorsport og international motorsport med dansk deltagelse. Nyheder, artikler, resultater og anmeldelser Motorsporten.dk
Nyheder fra dansk motorsport, og international motorsport med dansk deltagelse.
Motorsporten.dk - Dansk motorsport og international motorsport med dansk deltagelse. Nyheder, artikler, resultater og anmeldelser

Vitaphone Racing Team

 
 
Kørerinfo

2007 FIA GTChristian MontanariMaserati MC 12 GT1
2007 FIA GTMichael BartelsMaserati MC 12 GT1
2007 FIA GTMiguel RamosMaserati MC 12 GT1
2007 FIA GTThomas BiagiMaserati MC 12 GT1
2008 Le MansAlexandre NegraoAston Martin DBR9 (GT1)
2008 Le MansNick LeventisAston Martin DBR9 (GT1)
2008 Le MansPeter HardmanAston Martin DBR9 (GT1)


Le Mans 2008:

Teamdata
Startnummer: 53
Team: Vitaphone Racing Team
Base: Tyskland (Silverstone, England)
Teamejer Michael Bartels (Peter Hardman)
Link: www.strakkaracing.com/, http://www.vitaphone-racing.de/

Køretøj
Chassis: Aston Martin DBR9
Motor: Aston Martin V-12, 5993 ccm atmosfærisk motor
Dæk: Michelin

Kørerhold
Peter Hardman (GB) født 07-09-1962, 2 tidligere starter, udgået
Nick Leventis (GB) født 31-01-1980, debutant
Alexandro Negrão (BR) født 14-10-1985, debutant

Resultater 2008
Le Mans Series: 1 fjerdeplads som Strakka Racing
Testweekend: 34. (8.) hurtigste i tiden 4:01,065 over 59 omgange
Tidtagning:
Warm-up:
Løb:
Hurtigste omgang:

Vitaphone fik som vinder af sidste års FIA GT1-titel en automatisk invitation til dette års Le Mans, men da teamets Maserati ikke anerkendes som GT-bil af ACO, manglede man en bil. Strakka Racing har derfor overtaget pladsen, med Vitaphone som sponsor og Alexandre Negrão som kører. Peter Hardman var i de tidlige 1990’ere Thorkild Thyrrings onde ånd i ProSport 3000 – kan nogen huske den klasse? – i England, men har de seneste år fungeret som mentor for Nick Leventis. De to har brugt det meste af tiden i historisk racing, men også i mere moderne biler i langdistanceløb.
Med den hårde konkurrence i GT1, er der ikke mange chancer for dette team, men kan de holde sig på banen og undgå tekniske problemer, er en placering omkring sjette- syvendepladsen mulig.

Gode takter i starten af løbet, der så Peter Hardman i kamp med Modena-Aston’en i den første time. Generatorproblemer tidligt på aftenen kostede et kvarter og et par placeringer, men det blev en knækket drivaksel i Arnage-svinget, der satte en stopper for Nick Leventis i løbets syvende time. Uheldigvis blev en del slanger og ledninger også klippet ved hændelsen, så bl.a. kommunikation til pitten måtte foregå gennem en lånt mobiltelefon!
Den kombinerede Strakka- og Vitaphone-indsats gjorde det bedre end forventet i de timer holdet kørte, men slutresultatet ville ikke være blevet mere end forudset.
 


08/12/10  FIA GT1  FIA GT1 slutstillingerne
01/11/09  Le Mans  ACO forventer mindst 10 biler i GT1 klassen
26/04/09  Le Mans  Vitaphone Racing kommer ikke til Le Mans
28/02/08  FIA GT  Lola B08/60 – Maserati?