Motorsporten.dk - Dansk motorsport og international motorsport med dansk deltagelse. Nyheder, artikler, resultater og anmeldelser Motorsporten.dk
Nyheder fra dansk motorsport, og international motorsport med dansk deltagelse.
Motorsporten.dk - Dansk motorsport og international motorsport med dansk deltagelse. Nyheder, artikler, resultater og anmeldelser

Danish Touringcar Challenge

Philip med helt fremme

Danish
Touringcar
Challenge 

11/08/03 

- indtil elektronikken drillede
Starten på efterårssæsonen i DTC serien, August-løbet på Ring Djursland, blev et vigtigt vendepunkt for Philip Andersen i hans K-motorsport Honda Civic Type-R.
 

Philip mødte op efter sommerpausen, yderst motiveret og veloplagt, og havde tydeligvis lagt den noget skuffende forårssæson helt bag sig.
Og dette blev med al tydelighed slået fast allerede i den første fri træning, hvor Philip kørte 8. hurtigste tid, kun 0,640 sekund langsommere end Jan Magnussen der satte den hurtigste tid.


(Foto: Motorsporten.dk)

Og for at understrege at det ikke blot var "en enlig svale", så fulgte Philip 8. pladsen op med en 3. plads i tidtagningen, og her var afstanden op til Magnussen, der igen havde hurtigste tid, nu skåret ned til 0,218 sekund.
Også K-motorsport's anden Honda racer med Martin Jensen kunne med en 10. plads sikre at begge K-motorsport's racere skulle køre med om Super Pole.

I søndagens Super Pole, som er en 'shoot out', hvor de 10 hurtigste kørere fra lørdagens tidtagning, kæmper om de endelige startplaceringer, og hvor kørerne kun kører en omgang på tid, placerede Philip sig på 6. pladsen.
Hermed skulle Philip starte oppe i den forreste del af feltet til pre-finalen, og dermed have en god chance for ikke at skulle starte med de ofte voldsomme nærkampe der tit forekommer i midterfeltet her i DTC klassen.

Da starten på pre-finalen gik skød Philip frem og vandt allerede på den første omgang de første placering, og henover de næste omgange forsvarede han sin placering flot, samtidig med at han holdt trit med fører truppen.
Men raceren begyndte efter disse første hektiske omgange at sætte ud, så Philip og teamet besluttede at køre i pit, for om muligt at få løst problemet til hovedløbet.


(Foto: Motorsporten.dk)

Philip bliver da også startklar til finaleløbet, hvor han må starte på 15. pladsen ud af de 23 kørere der stiller til start.
Og straks det grønne lys tænder skyder Philip igen frem, og han indleder nu en flot kamp mod de foran kørende, som en for en må give sig overfor Honda køreren, og specielt overhalingen af Pontus Mörth i 'hullet' bringer vild jubel, og kørslen viser at både Philip og Honda'en har fundet det rette speed på Ring Djursland.
Det skal dog vise sig at træerne ikke gror ind i himlen for Philip, tændingsproblemet vender tilbage og bliver værre og værre, hvilket tvinger ham til at køre i pit på 12. omgang.

Dette var selvfølgelig en trist afslutning på weekenden, men som Philip Andersen udtaler:
"Jeg fik vist at motivationen og farten er der, så nu mangler bare det held som også er nødvendigt for at komme helt frem i feltet."

Problemet viste sig efterfølgende at være releteret til den elektronik der styrer tændingen, PI boxen, så der skulle ikke være nogle problemer med at få det klaret, således at Philip kan deltage på de test der er på den 'nye' forlængede Jyllands-Ringen inden det næste løb.


Hr. Nielsen

Læs mere om:
  • 10/08/03 - Ring Djursland - Danish Touringcar Challenge
  •