SS17 - Dikastro 1
På dagens første prøve sikrede Petter Solberg sig sejren. Dermed har han fået hentet rigtig godt ind på Carlos Sainz der skal kæmpe for at fastholde sin andenplads.
|
Nr. | Kørere | Bil | Tid |
|
1. | Solberg/Mills | Subaru Impreza | 16m08,7s |
2. | Martin/Park | Ford Focus | + 9,9s |
3. | McRae/Ringer | Citroen Xsara | + 11,0s |
|
4. | Burns/Reid | Peugeot 206 | + 11,4s |
5. | Makinen/Lindstrom | Subaru Impreza | + 11,4s |
6. | Rovanpera/Pietilainen | Peugeot 206 | + 13,3s |
|
7. | Sainz/Marti | Citroen Xsara | + 16,5s |
8. | Auriol/Giraudet | Skoda Octavia | + 23,2s |
9. | Panizzi/Panizzi | Peugeot 206 | + 23,2s |
|
10. | Latvala/Williamson | Ford Focus | + 31,8s |
|
SS18 - New Tarzan 1
På den følgende SS18 var det igen Petter Solberg der satte sig igennem.
|
Nr. | Kørere | Bil | Tid |
|
1. | Solberg/Mills | Subaru Impreza | 15m27,8s |
2. | McRae/Ringer | Citroen Xsara | + 1,7s |
3. | Burns/Reid | Peugeot 206 | + 2,6s |
|
4. | Sainz/Marti | Citroen Xsara | + 4,3s |
5. | Martin/Park | Ford Focus | + 4,7s |
6. | Makinen/Lindstrom | Subaru Impreza | + 7,9s |
|
7. | Rovanpera/Pietilainen | Peugeot 206 | + 8,8s |
8. | Panizzi/Panizzi | Peugeot 206 | + 12,9s |
9. | Auriol/Giraudet | Skoda Octavia | + 23,6s |
|
10. | Latvala/Williamson | Ford Focus | + 32,3s |
|
Dermed er der nu mindre end ét sekund fra Petter Solberg op til andenpladsen, som Carlos Sainz stadig ligger på.
SS19 - Agios Stefanos 1
For en sjælden gangs skyld tittede Tommi Makinen med fremme og satte den hurtigste tid. I den intense kamp mellem Sainz og Solberg, har den rutinerede spanske kører nu fået lidt mere luft - og udviddet forskellem mellem de to duellanter med et halvt sekund...
|
Nr. | Kørere | Bil | Tid |
|
1. | Makinen/Lindstrom | Subaru Impreza | 10m02,6s |
2. | Sainz/Marti | Citroen Xsara | + 0,5s |
3. | McRae/Ringer | Citroen Xsara | + 0,8s |
|
4. | Solberg/Mills | Subaru Impreza | + 1,0s |
5. | Burns/Reid | Peugeot 206 | + 2,0s |
6. | Martin/Park | Ford Focus | + 5,1s |
|
7. | Rovanpera/Pietilainen | Peugeot 206 | + 6,8s |
8. | Panizzi/Panizzi | Ford Focus | + 9,9s |
9. | Latvala/Williamson | Ford Focus | + 20,2s |
|
10. | Auriol/Giraudet | Skoda Octavia | + 20,8s |
|
Inden de sidste tre prøver har Markko Martin fortsat føringen og er på vej til sin første WRC-sejr. Sainz er 57 sekunder efter og mindre end ét sekund efter ligger Petter Solberg på 3. pladsen. Derudover er der også kamp om 5. pladsen, hvor Richard Burns er godt tre sekunder fra at vippe Tommi Makinen af pladsen. Som altid har vi jo set Richard Burns ligge og rode rundt længere tilbage - og det er nu noget pinligt at den førende i VM stadig ikke har kunnet vinde for Peugeot - nu har han i hvert fald alle chancer, da Marcus Gronholm ikke er med mere... Burns kandiderer efterhånden til at være WRC-sportens svar på David Coulthard i Formel 1...
SS20 - Dikastro 2
Med en ny sejr på SS20 fik Petter Solberg langt om længe has på Carlos Sainz. Burns tabte tid i sin kamp for at sikre sig 5. pladsen.
|
Nr. | Kørere | Bil | Tid |
|
1. | Solberg/Mills | Subaru Impreza | 15m58,3s |
2. | Panizzi/Panizzi | Peugeot 206 | + 5,8s |
3. | Sainz/Marti | Citroen Xsara | + 6,5s |
|
4. | Makinen/Lindstrom | Subaru Impreza | + 8,3s |
5. | Rovanpera/Pietilainen | Peugeot 206 | + 12,9s |
6. | Burns/Reid | Peugeot 206 | + 13,5s |
|
7. | Martin/Park | Ford Focus | + 13,9s |
8. | McRae/Ringer | Citroen Xsara | + 14,2s |
9. | Auriol/Giraudet | Skoda Octavia | + 26,2s |
|
10. | Latvala/Williamson | Ford Focus | + 32,7s |
|
SS21 - New Tarzan 2
Solberg og Makinen så ellers meget stærke ud - indtil SS21. Så måtte de give fortabt igen. Carlos Sainz kørte den hurtigste tid og genvandt andenpladsen. For Tommi Makinen er forspringet nu blevet ædt op, og han har nu blot én tiendedels forspring til Burns - det kan blive en tæt kamp på den sidste prøve der stadig mangler. Ærgerligt for den finske kører der undervejs på prøven spandt en tur - og det kan i sidste ende være dyrt.
Yderligere var der også problemer for Colin McRae og hans motor i Citroen'en. Samtidig skabte al støvet problemer for Petter Solberg der fulgte lige efter - han spandt, og det kommer jo så McRaes holdkammerat til gode... McRae selv dumper ned på den samlede 8. plads som Didier Auriol er meget tæt på at kunne tage.
|
Nr. | Kørere | Bil | Tid |
|
1. | Sainz/Marti | Citroen Xsara | 15m10,3s |
2. | Panizzi/Panizzi | Peugeot 206 | + 2,8s |
3. | Martin/Park | Ford Focus | + 3,3s |
|
4. | Burns/Reid | Peugeot 206 | + 4,2s |
5. | Rovanpera/Pietilainen | Peugeot 206 | + 4,6s |
6. | Makinen/Lindstrom | Subaru Impreza | + 11,7s |
|
7. | Solberg/Mills | Subaru Impreza | + 15,0s |
8. | Auriol/Giraudet | Skoda Ocatavia | + 29,9s |
9. | Latvala/Williamson | Ford Focus | + 41,1s |
|
10. | Stohl/Minor | Hyundai Accent | + 50,2s |
|
SS22 - Agios Stefanos 2
Den sidste prøve - og holder alt nu for Markko Martin? I hvert fald var Colin McRae klar igen, og kunne gennemføre rallyet, efter motorproblemerne på den forrige prøve.
Petter Solberg gjorde sit for at hente Carlos Sainz, men forgæves. Og i den meget tætte duel mellem Burns og Makinen, viste Burns sig endelig at han ved hvor speedeen sidder. Mærkeligt at han kun kan præstere ved sjældne lejligheder!
|
Nr. | Kørere | Bil | Tid |
|
1. | Solberg/Mills | Subaru Impreza | 9m46,7s |
2. | Burns/Reid | Peugeot 206 | + 2,5s |
3. | Sainz/Marti | Citroen Xsara | + 2,7s |
|
4. | Martin/Park | Ford Focus | + 3,4s |
5. | Panizzi/Panizzi | Peugeot 206 | + 5,1s |
6. | Rovanpera/Pietilainen | Peugeot 206 | + 7,5s |
|
7. | Makinen/Lindstrom | Subaru Impreza | + 8,3s |
8. | McRae/Ringer | Citroen Xsara | + 11,5s |
9. | Auriol/Giraudet | Skoda Octavia | + 30,9s |
|
10. | Latvala/Williamson | Ford Focus | + 33,7s |
|
Dermed kan Markko Martin for første gang køre på podiet som vinder af et WRC-rally. En stor bedrift for den estiske kører, og også for Ford der har været nede og vende et par sæsoner. Med lanceringen af den nye Focus-model har de fået deres 2003-sæson godt i gang. Carlos Sainz sikrer sig en andenplads foran en af de meget angribende kørere, Petter Solberg.
Top 10 resultatet
|
Nr. | Kørere | Bil | Tid |
|
1. | Martin/Park | Ford Focus | 4t53m40,5s |
2. | Sainz/Marti | Citroen Xsara | + 46,0s |
3. | Solberg/Mills | Subaru Impreza | + 52,7s |
|
4. | Burns/Reid | Peugeot 206 | + 2m06,6s |
5. | Makinen/Lindstrom | Subaru Impreza | + 2m12,3s |
6. | Rovanpera/Pietilainen | Peugeot 206 | + 3m44,7s |
|
7. | Panizzi/Panizzi | Peugeot 206 | + 3m54,3s |
8. | McRae/Ringer | Citroen Xsara | + 4m05,0s |
9. | Auriol/Giraudet | Skoda Octavia | + 6m27,2s |
|
10. | Latvala/Williamson | Ford Focus | + 11m33,4s |
|
Stillingen i kørernes VM
|
Nr. | Kører | Bil | Point |
|
1. | Richard Burns | Peugeot 206 | 37 |
2. | Carlos Sainz | Citroen Xsara | 32 |
3. | Marcus Gronholm | Peugeot 206 | 30 |
|
4. | Markko Martin | Ford Focus | 23 |
5. | Petter Solberg | Subaru Impreza | 19 |
6. | Colin McRae | Citroen Xsara | 18 |
|
7. | Sebastien Loeb | Citroen Xsara | 17 |
8. | Tommi Makinen | Subaru Impreza | 15 |
9. | Francois Duval | Ford Focus | 9 |
|
- | Toni Gardemeister | Skoda Octavia | 9 |
11. | Harri Rovanpera | Peugeot 206 | 8 |
12. | Gilles Panizzi | Peugeot 206 | 6 |
|
13. | Didier Auriol | Skoda Octavia | 4 |
14. | Cedric Robert | Peugeot 206 | 3 |
- | Alister McRae | Mitsubishi Lancer | 3 |
|
16. | Armin Schwarz | Hyundai Accent | 1 |
|
Og så til sidst stillingen for konstruktører, hvor det fortsat er de to franske mærker der dominerer:
|
Nr. | Mærke | Point |
|
1. | Peugeot | 73 |
2. | Citroen | 62 |
3. | Ford | 39 |
|
4. | Subaru | 37 |
5. | Skoda | 20 |
6. | Hyundai | 3 |
|
|
Læs mere
Acropolis Rally - lørdag
Benji
Læs mere om: 08/06/03 - Grækenland - WRC |