Marco Gersager havde en god kamp mod Ulrik Larsen i finalen (Foto: Jokum Tord Larsen)
”Selv om det begyndte skidt, fordi dommerne udelukkede mig fra tidtagningen, fordi jeg skulle have overhalet i gul flagzone, så jeg måtte starte første løb fra sidstepladsen, så fik jeg kørt Lamborghinien frem, så jeg i finalen kunne kæmpe med om podiepladserne,” siger Marco Gersager. ”Det var lidt af en rutsjebanetur at gå fra at sætte fjerdehurtigste tid i tidtagningen til at skulle starte bagest, men at levere 19 overhalinger i det første heat var alligevel sjovt.”
Da finalen skulle køres søndag eftermiddag på FDM Jyllandsringen, indtog GM Motorsports sorte, hvide og røde Lamborghini Huracan Super Trofeo fjerdepladsen på startgriden bag et par tilsvarende modeller og en LMP3-prototyper.
”Jeg fik en kongestart til finalen, hvor jeg zikzakkede imellem de to andre Lamborghinier og lagde mig bag Valdemar Eriksens førende LMP3-prototype,” fortæller Marco Gersager. ”Et eller andet måtte der være sket i starten, hvor jeg nok havde været i kontakt med en af de andre biler. Lamboen havde en bagende, som virkede mærkelig, og bilen var svær at styre.”
Marco Gersager havde over flere omgange en hård kamp med mærkefællen Ulrik Larsen.
”Jeg havde egentligt fundet en god balance i bilen, men da vi kom til et af de skarpe sving på banen, skred bagenden ud. Ulrik og jeg kørte bare så tæt, at det var umuligt at undgå kontakt,” siger han.
De to Lamborghinier ramte hinanden. Mens Ulrik Larsen kunne halte til pitten, udgik Marco Gersager nærmest med det samme, da en smadret forskærm var blev klemt ind i forhjulsophænget, så venstre forhjul ikke kunne dreje rundt.
”På Ulriks vegne er jeg ked af, at det skulle slutte på den måde. Ulrik og jeg har tidligere kørt godt og tæt race mod hinanden, og da vi efter løbet mødtes i pitten, gav vi hinanden en krammer. Han var lige så ked af det, som jeg var.”
”Skaden så måske voldsom ud, men det er ikke værre end som så,” siger Marco Gersager (Foto: Jokum Tord Larsen)
GM Motorsport skal nu have gjort racerbilen klar igen, inden den atter kan komme i brug.
”Skaden så måske voldsom ud, men det er ikke værre end som så, men det kræver naturligvis nogle nye reservedele,” slutter Marco Gersager.
GM Motorsport DK
Læs mere om: Marco GersagerJyllandsringen18/08/24 - Jyllandsringen - Special Saloon |