Det var starten på den i alt 10. sæson for teamet i den danske topklasse, hvor målet helt klart er at få den helt store pokal med hjem, når sæsonen slutter i oktober måned.
(Foto: Motorsporten.dk)
Åbningsløbet på Padborg Park startede rigtig godt for Frederik, der satte den hurtigste tid af alle, i den allerførste tørre træning, og vel at mærke, på et helt nyt dækfabrikat i forhold til alle de foregående sæsoner. Det blev fulgt op ved også at sætte den bedste tid i træning 2.
Der blev fundet endnu mere tid under de 20 minutters kvalifikation, hvor den i år primært hvide racer med startnummer 48 på siden, fik kvalificeret sig ind som toer, blot 0,1 sekund fra Pole Position.
I løb 1 gjaldt det om at komme uskadt igennem de 15 minutters kørsel. Når kørerne i top-8 efter kvalifikationen blev vendt om til rækkefølgen, kan der af og til blive givet lidt knubs. Det kom der også andre steder i feltet, men Frederik holdt sig fri af det, og kom hjem på en fornuftig tredjeplads.
(Foto: Motorsporten.dk)
Under middagspausen søndag blev der arbejdet på lidt småting omkring bilens opsætning, som forhåbentlig kunne få Frederik endnu længere frem på resultatlisten.
Løb 2 blev en hård og tæt kamp, men det lykkedes at kæmpe sig fra P4 til P2, og endda sætte personligt hurtigste omgangstid på den allersidste omgang af løbet.
Finaleløbet blev startet som toer, og selvom der blev lagt maksimalt pres på etteren, og Frederik faktisk kørte omgangstider, som var hurtigere end vinderen, bød muligheden sig for et ikke-risikabelt forsøg på en overhaling sig desværre ikke.
Nymark satte faktisk den hurtigste omgangstid af alle, i alle tre heats. Så farten var der så absolut henover hele søndagen.
(Foto: Motorsporten.dk)
Sæsonen blev startet på fornuftig vis med en mellem-stor pokal for andenpladsen, og en samlet andenplads i mesterskabsstillingen.
Nymark Racings to øvrige kørere, Alex Maansen og Mark Bossen stillede op i henholdsvis Super GT og Super 2L klasserne, og begge som debutanter i de respektive klasser.
Alex Maansen (#327) og Frederik Nymark (#48). (Foto: Motorsporten.dk)
Maansen startede sæsonen ud med at være den hurtigste Am kører i kvalifikationen, og ikke mindst at blive 3’er generelt. En flot præstation hvor han var hurtigere end mange af de garvede gutter, inklusiv en tidligere mester i klassen. I løbene kørte han en tredje-, en første-, og en andenplads hjem. Faktisk var Alex på et tidspunkt generelt førende i løb 2, så der var virkelig fart på ham. Samlet set ligger han på en pointmæssig delt førsteplads blandt feltets Am kørere.
Bossen var skiftet fra en forhjulstrukken racer i Hankook SuperCup, som han blev 2023 Rookiemester i, til en baghjulstrukken Super 2L racer. Her var konkurrencen virkelig hård, med 19 startende biler. Der blev så absolut ikke givet ved dørene, og det blev en lidt karosserimæssig hård debutweekend, der sluttede med en DNF i finaleløbet. Heldigvis er Mark ved godt mod, og en masse erfaringer rigere til anden afdeling af mesterskabet.
Mark Bossen (#33). (Foto: Motorsporten.dk)
Og netop den anden mesterskabsafdeling skal køres om mindre end to uger, når FDM Jyllandsringen afholder løbsweekend den 11.-12. maj 2024.
Læs mere om: Alex MaansenFrederik NymarkMark BossenNymark RacingPadborg Park28/04/24 - Padborg Park - Super 2L Danmark28/04/24 - Padborg Park - Super GT Danmark V6Alex Maansen kører Super GT for Nymark Racing i 2024Mark Bossen debuterer i Grand Prix Tours Super 2L |