Tre dage har teamet været på Mugello for at teste dæk, aerodynamik og lidt motorer for Honda.
Jacques Villeneuve
"Jeg var meget skuffet over at mit løb blev afsluttet på Imola. Vi har haft alt for mange mekaniske problemer siden begyndelsen af sæsonen, hvor vi skulle have hentet så mange point som muligt. Jeg var sikker på at vi kunne være hurtige på Imola, og det var frustrerende igen at tage derfra uden nogle point.
Jeg var i stand til at få ret mange kilometer ved testen på Mugello, men vi oplevede stadig mekaniske problemer som forsinkede vores fremskridt. Teamet arbejder ekstremt hårdt og jeg håber at vi er i stand til at sikre et godt resultat ved det næste løb. Vi har før tiden allerede haft rimelige løb i Barcelona.
Vi har kørt mange test i Barcelona og til tider bliver det lidt kedelige test på den samme bane hele tiden, men det er en god bane. Der er nogle spændende hurtige sving. Selvom der ikke er mange overhalingsmuligheder, er det en hård bane som burde give spændende rae." Alt for mange problemer har der været indtil videre - måske vender det i Barcelona for Villeneuve? (Foto: Honda GP)
Jenson Button
"Barceloan vil altid give gode minder for mig, da det var her jeg første gang kørte en Formel 1-racer. Vi kender alle banen rigtig godt, da det er en populær testbane, men den er også fysisk krævende, da de lange sving presser meget på ens krop. Byen er meget sjov, men den ser vi ikke meget til under en løbsweekend - vi må vente til vintertest for at prøve alle restaurenterne!
Banen i sig selv er en god udfording med et mix af mellemhurtige og højfartssving, sat sammen med lange stræk. Den aerodynamiske effektivitet er vigtig her, da raceren har brug for at være i perfekt balance for at sikre os en ren omgang.
Jeg havde ikke et godt resultat i Barcelona sidste år. Jeg kvalificerede mig som nummer seks, men kunne ikke få raceren i den rette balance, så i løbet havde jeg understyring i de hurtige sving og overstyring alle andre steder! Så det sluttede med et hydraulisk problem. I år er mit mål at hente flere point, men gerne noget længere fremme i tabellen."
Button håber at få flere point - men gerne på en bedre placering (Foto: Honda GP)
David Richards, teamchef
"Jeg er tilfreds med at vi konsekvent har scoret point i år, men presset fortsætter da vi er i stand til at få bedre pointplaceringer. Som vi har sagt før ønsker vi at begge racere er i pointene og jeg tror at vi er i stand til at opnå det. Vi har yderligere en runde af udvikling til den kommende weekend, både med raceren og motoren.
Barcelona er ofte en hård bane, men teamet har klaret sig godt her tidligere og tests har gået godt, så jeg er håbefuld for et godt resultat.
Vi har gjort fantastisk fremskridt henover de sidste 12 måneder, og opgaven går nu på at holde momentet og fortsætte med at forbedre vores præstation. Moralen fortsætter med at sige hos BAR, hvor alle ser frem til de udfordringer der ligger forude."
Geoffrey Willis, teknisk leder
"Selvom det var skuffende for os ikke at få begge racere i pointene på Imola, er vi tilfredse med at være i stand til at score point i de seneste tre løb. Vores mål er stadig det samme - at få begge kørere hjem i pointene.
"BAR-Honda 005'eren har kørt godt i den seneste test i Barcelona, og vi har noget aerodynamiske udvikling der introduceres der. Raceren skal have en god aerodynamisk effektivitet til at køre på grænsen, på grund af de lange og hurtige sving. Vi vil køre med et hårdere dæk end i de sidste fire løb, da hastigheden i svingene og banens råhed kræver det. Vi har gennemført flere dæktest som forberedelse til dette løb og jeg tror at dækkrigen vil blive meget interessant her. Vi ser frem til resultatet af al det hårde arbejde som Bridgestone har lagt i det."
Shuhei Nakamoto, ingeniør leder, Honda
"Det var opmuntrende at score point for tredje løb i træk i San Marino. Vi har haft rimelige resultater på Circuit de Catalunya i de sidste par år, og jeg føler mig positiv for weekenden der venter."
Benji
Læs mere om: 04/05/03 - Circuit de Catalunya - Formel 1 |