”Jeg er naturligvis træt af at blive nummer fire,” siger Ib Kragh. ”Jeg manglede syv sekunder. Jeg kunne bare have ladet være at lave en fejl på den industriprøve, som indgik i løbet. Eller også kunne jeg bare have kørt noget stærkere...”
Jeg manglede syv sekunder' forklarede Ib Kragh efter Sydhavsrallyet.
Fire forskellige hastighedsprøver – der skulle køres to gange – indgik i Sydhavsrallyet. Det gjaldt også bemeldte hastighedsprøve i Nykøbing Falsters industrikvarter.
”Dem, som kører rallysprintene i Yokohama Øst-mesterskabet, kender nok prøven ud og ind, men det er vist 20 år siden, at jeg sidst havde kørt i det område,” siger Ib Kragh. ”Under notekørslen var prøven knapt nok markeret – hvilket er mere vigtigt på en industriprøve på et areal med masser af plads end på en hastighedsprøve ude på en vej i det åbne land – så Ditte og jeg blev lidt overrasket, da vi kørte den første gang.”
”Jeg endte med at forbremse mig, så jeg skulle vende. Og så var jeg uheldig, at bilen gik i stå. Begge dele kostede på tiden og betød, at vi der mistede de sekunder, som kostede os et top 3-resultat.”
Starten for Ib Kragh og Ditte Kammersgaard i Sydhavsrally var ellers god. På den allerførste hastighedsprøve satte de næstbedste tid fem sekunder efter de senere vindere, Kristian Poulsen/Ole R. Frederiksen.
”Vi kunne faktisk godt have sluttet tættere på Kristian og Ole,” siger Ib Kragh. ”Det var en rundbane, og da vi skulle starte vores anden omgang, blev en anden deltager startet lige før os. De så os først, da vi næsten havde kørt en omgang, og det kostede tid, inden vi kom forbi. Prøven var sjov at køre, for den var ujævn, og jeg kunne godt have tænkt mig at køre den uden overhalinger, men desværre fik vi ikke lov til at køre den igen på grund af en mælkebil, som skulle ind til en gård på prøven.”
”Som kører var Sydhavsrally en blandet affære. Da klubben meldte ud, at man ville arrangere et todagesarrangement med aftenkørsel, glædede jeg mig. Men grundet covid-19 måtte klubben skære sit Sydhavsrally ned fra et to- til et endagsarrangement, og det kostede måske nogle af de bedste hastighedsprøver i området.
Men Nykøbing F. MotorSport skal have stor ros for, at de fik placeret rallycentrum 4-500 meter fra Nykøbing Falsters bymidte og ikke i et øde industrikvarter. Det er desværre ikke altid normen nu om dage. Men det var blot synd for alle, at publikum ikke kunne komme ind på servicepladsen, kikke på rallybilerne og følge start og mål, men stå udenfor indhegningen og kikke på.”
IK Rally Racing Læs mere om: Ditte KammersgaardIb KraghSydhavsRally19/09/20 - SydhavsRally - DM Rally |