De tidlige aftentimer blev indledt med en halv times safetycar efter en afkørsel i Porsche kurverne. Men næppe var løbet blev givet frit før endnu en safetyvcar periode skulle bryde løbet i en halv time mere. Her skulle der også bruges tid til en længerevarende reparation af autoværn osv, efter en hård påkørsel
Det gik også galt for Bykolles Racing Team #4 der tabte sin bagvinge og så røg bilen af banen i høj fart, uden skade på køreren og bilen kunne humpe tilbage mod pitten.
Det var også ved 22 tiden der blev meldt om regn ude fra den fjerne ende af banen, men det var vist ikke mere end som så.
LMP1
Der er tilsyneladende kun én rigtig velkørende Toyota TS050 tilbage, idet #8 udnyttede safetycarperioden til at lave et større eftersyn af bilen og dermed faldt bilen et par omgange tilbage, dog ligger den endnu på andenpladsen men er nu tæt fulgt af Rebellion Racing #1, sikkert kun for en kortere stund.
LMP2
Efter en herlig kamp i toppen af LMP2 kunne #26 G-Drive Racing kæmpe sig flot i front, dog blev placeringen vekslet efterfølgende, og det så ud til at blive afsluttet med en føring efter endnu en rokade under safetycar perioden. Desværre skulle bilen på en straftur gennem pitten og dermed røg den godt kørende #26 G-Drive Racing bag #32 fra United Autosports. På tredjepladsen følger Jota #38.
Overraskelsen her i toppen af LMP2 er Jackie Chan DC Racing #37 som er rendt ind i tekniske problemer og efter stort besvær har de fået bilen i pit, de er hermed udenfor vinderchancen denne gang.
High Class Racing #33 er netop kørt på banen efter en lang pause i pitten.
GT pro
Der er stadig heftige og spændende kampe i denne klasse og placeringerne er efter 8 timers kørsel blevet rokeret i toppen, nu er det Aston Martin Racings #97 der ligger i front med AF Corse Ferrari #51 og AF Corse Ferrari #71 efter sig. Dane Train Aston Martin #95 har Nicki Thiim bag rattet på fjerdepladsen.
Porsche #92 er kommet tilbage på banen men det ser absolut ikke lovende ud for Michael K. Christensen.
GT am
Efter den syvende time time lå #72 Ferrari teamet Hub Auto Racing i front og havde følgeskab af TF Sport #90 og Iron Lynx #75. Der skiftes stadig placeringer omkring pitstops, efter den ottende time ligger Iron Lynx #75 i front, fulgt af Aston Martin Racing #98. Team Project 1 Porsche #56 ligger på tredjepladsen og AF Corse #83 med Nicklas Nielsen ligger på fjerdepladsen.
Det blev også tid til at se den første bil som blev trukket ud af løbet, #55 Spirit Of Race har rullet deres garageport ned.
De otte danske køreres placeringer:
LMP2
2. plads - #26 - Mikkel Jensen
23. plads - #33 - Anders Fjordbach
GT PRO
4. plads - #95 - Nicki Thiim + Marco Sørensen
8. plads - #92 - Michael K. Christensen
GT AM
1. plads - #83 - Nicklas Nielsen
7. plads - #66 - Jan Magnussen
11. plads - #85 - Michelle Gatting
Henrik Bess
Læs mere om: Le Mans20/09/20 - Le Mans - FIA WEC - FIA VM |