Vejret på Nürburgring, som lægger asfalt til samtlige løb i serien, er kendt for at være notorisk ustabilt, og det var da også lige, hvad der mødte det godt 150 biler store felt over weekenden. Mens fredagens træninger blev kørt i stegende hede, så bød lørdagen på helt andre forhold til kvalifikationen og sidenhen løbet, forklarer Henrik Bollerslev.
- Vejret var rimeligt mærkeligt denne gang. Fredag kørte vi i 32 graders varme, og det er det varmeste, vi har været ude i med bilen. Egentligt har vi aircondition i bilen, så det burde ikke være hårdt - men vi fik det aldrig til at virke, så der var vel 70 graders varme inde i bilen. Det var i hvert fald hårdt, griner han.
(Foto: Christian Frays / Swoosh)
Vejrudsigterne pegede på, at vejret lørdag morgen skulle slå om - og det gjorde det. Fra en bagende varm bane dagen før, stod det nu ned over Eiffelbjergene, og det satte sit præg på skadeskontoen.
- Min holdkammerat Niklas Kry kørte kvalifikationen, og det begyndte at regne lige inden det. Der kom rigtig, rigtig meget vand, og selvom han kørte meget forsigtigt, så gik det galt. Han fik listet den smadrede bil tilbage til garagen, men vores eneste omgangstid blev den - så vi startede bagerst.
Ridser i lakken
For Henrik Bollerslev lykkedes det heller ikke at komme gennem weekenden helt uden ridser i lakken. Viborgenseren startede løbet for det tyske team, og vejret slog endnu en gang om. Banen tørrede hurtigt, og det passede bilens danske islæt fint - men det gik ikke uden problemer.
- Vi startede bagerst i gruppen, så det var rigtig fint at kunne holde sig ude af ballade på første omgang. Vi satsede på tørvejrsdæk, og det gav hurtigt resultater, for banen tørrede hurtigt derude. Men ét sted er der altid skygge, så der bliver det ikke tørt. Jeg havde mig ellers en fest med det, men lige det ene sted snød mig, konstaterer Henrik Bollerslev.
Det hele endte i en afkørsel, som Audien dog slap nådigt fra. En tur i garagen rettede hurtigt skaderne og teamet kunne køre fejlfrit til mål i et løb, som blev uden den helt store konkurrence, idet de nærmeste konkurrenter fra Lexus igen havde store, tekniske kvaler trods en bil, der igen kørte lovende omgangstider.
Niklas Majgaard Læs mere om: Henrik BollerslevNürburgring01/08/20 - Nürburgring - Nürburgring Langstrecken Serie |