Nicklas Nielsen, som sidste år – og som den første danske racerkører nogensinde – blev annonceret som fabrikskører for Ferrari, gør sig nu klar til anden halvdel af 2020, som bliver en del mere travl, end først ventet.
(Foto: Nicklas Nielsen Racing)
Udover sin fortsatte deltagelse i WEC-serien sammen Emmanuel Collard, Francois Perrodo og resten af holdet bag fabriksteamet AF Corse, stiller den 23-årige dansker nu også op i GT World Challenge Europe Endurance Cup. Her skal Nielsen dele en Ferrari 488 GT3 i Pro-klassen sammen med to berømte Ferrari-profiler, nemlig britiske James Calado og italienske Alessandro Pier Guidi, som begge vandt WEC-mesterskabet i 2017 og tog en klassesejr i 24-timersløbet på Le Mans sidste år.
– Det bliver meget stort for mig at skulle kæmpe sammen med to så hurtige og erfarne kørere som James og Alessandro. Jeg kan næsten ikke forestille mig et bedre og stærkere lineup at stille med, og jeg kan uden tvivl lære en masse af de to. GT World Challenge-mesterskabet giver mig samtidig en masse ekstra arbejde i andet halvår af sæsonen, og det passer mig fint, for jeg har aldrig holdt som lang pause, som jeg har gjort under Covid-19-nedlukningen. Det bliver fantastisk at komme på banen og mærke bilen og konkurrencen igen, lyder det fra Nicklas Nielsen.
(Foto: Nicklas Nielsen Racing)
GT World Challenge Endurance Cup skydes i gang med et sekstimersløb på den italienske Imola-bane i weekenden den 26. juli. Dette løb følges op af endnu ét på Nürburgring den 6. september, et 24-timersløb på Spa-Francorchamps den 24.-25 oktober samt finalen på Paul Ricard den 15. november.
Den reviderede WEC-kalender – hvor Nicklas Nielsen skal forsvare sin føring i GTE Am-klassen – genstartes med et sekstimersløb på Spa-Francorchamps den 15. august og følges op af højdepunktet 24-timersløbet på Le Mans den 19.-20. september. WEC-finalen afvikles som et ottetimersløb i Bahrain den 21. november.
(Foto: Nicklas Nielsen Racing)
Nicklas Nielsen Racing Carlos Communication Nikolaj Karlshøj Læs mere om: Nicklas Nielsen |