Løbet i Malaysia er berømt / berygtet for at være meget hårdt for kørernes fysik. Så mens kørerne tilpasser sig, har teamet hjemme i England været i gang med at forbedre holdbarheden således at der ikke kommer flere brud på ophænget, hvilket var årsagen til at begge kørere udgik af årets første løb i Melbourne.
David Pitchforth, direktør
"Vi var selvfølgelig alle skuffede over at være udgået med begge fra det australske Grand Prix, men nu har vi forstået problemet og rettet det, så vi tager til Malaysia med optimisme over den gode fart vi viste i sidste weekend. Det nye format for løbsweekenden gør det meget svært at finde ud af hvor vi står i forhold til konkurrenterne og selv efter Australien, er der stadig en grad af usikkerhed mellem teams. Med forskellige kørere der kører med forskellig mængder benzin hele weekenden og fortsætter med disse strategier i løbet, er det svært at give en lige-for-lige vurdering af præstationen med nogen så tidligt på sæsonen. Vi kender dog til potentialet i vores 'pakke'. Melbourne viste klart at Jaguar R4'en er meget medgørlig og velbalanceret, og vores mål til Malaysia er at drage fordel af dette. Banens natur sammen med heden, lover godt for præstationen i dækkene, men indtil vi er påbanen til vores to timers test om fredagen, kan vi ikke være sikker. Reserve-raceren vil være sat op til Antonio denne gang, og det burde sikre at han får maksimal banetid om fredagen, hvilket han manglede i sidste uge i Melbourne. Mark har før kørt på Sepang, og vil uden tvivl hurtigt falde til kravene på banen. Vi har ikke testet mellem de to løb, selvom meget udviklingsarbejde fortsætter på fabrikken, især med yderligere chassiser, som vil blive introduceret i nær fremtid."
Antonio Pizzonia
"Jeg forlod Melbourne med blandede følelser efter mit første Formel 1-løb. Jeg var imponeret over den måde som teamet gennemførte deres arbejde og er rimelig tilfreds med hvor meget jeg lærte weekenden igennem, selvom jeg godt kunne have haft mere banetid forud for kvalifikationen og løbet. Reserveraceren vil være sat op til mig i Malaysia, og sammen med min løbs-racer, vil jeg gå efter at få så mange omgange som muligt under vores test om fredagen og i de frie træninger. Jeg har aldrig før været i Malaysia, endsige kørt løb der. Sepang-banen ser meget interessant ud og skulle være meget fornøjelig, især nogle af de hurtige sving. Heden og fugten vil helt sikkert spille en vigtig rolle for alles weekend, men for at være ærlig, så ser jeg frem til at køre under disse forhold, fordi min løbserfaring fra Brasilien, var på baneoverflader der var tæt på at smelte! Når det så er sagt, så er de voldsomme regnskyl også en del af Malaysia såvel som den bagende sol - og vi så det for et par år siden ved dette løb. Jeg ser dog uanset hvad meget frem til dette Grand Prix og især til at få revance fra Melbourne." Pizzonia vil have oprejsning fra Melbourne (Foto: Jaguar)
Mark Webber
"Sepang er en af de nyeste baner i kalenderen og helt sikkert en af de bedste. Banen er en af de få som faktisk giver mulighed for overhalinger. Med de to hårnåle og de længere-end-normalt strækninger, er der normalt mere aktivitet for kørerne, såvel som de fans der ser på. Den langde pitstrækning giver os tophastigheder på lidt over 300 km./t. og sammen med femten særlige sving, er der sikret os et spændende og krævende løb. Vores strategi til denne banen vil blive sat henover weekenden. Antonio og jeg vil forsøge at gennemføre så mange omgange som muligt i optakten til kvalifikationen i et forsøg på at finde det optimale løbsdæk og set-up til raceren. Fugtigheden underløbet kan være overvældende, ikke blot for mig, men også for raceren. Med det in mente, ved jeg at teamet vil måle ekstra godt for at forbedre effektiviteten i racerens kølesystem."
Det bliver varmt i Malaysia - både for Webber og Jaguar'en (Foto: Jaguar) Benji
Læs mere om: 23/03/03 - Sepang - Formel 1 |