Den danske ELMS-vinder og tidligere BMW-fabrikskører, Mikkel Jensen, fik i weekenden sin GT3-debut i en Ferrari, da han fik til opgave at hjælpe det japanske Ferrari-team Car Guy Racing til et topresultat i sidste afdeling af det asiatiske Le Mans-mesterskab. Operationen lykkedes kun delvist, da danskeren ganske vist sikrede teamet en flot andeplads i finaleløbet – hvilket alligevel ikke var nok til at sikre mesterskabet.
(Foto: Mikkel Jensen Racing)
– Vi havde generelt en god fart, men mistede desværre rigtig meget tid i begyndelsen af løbet, hvor en af mine medkørere fik kontakt med en prototype. Jeg overtog bilen i midten af løbet og kørte to gode stints. Jeg skulle egentlig kun have kørt ét stint, men teamet lod mig blive i bilen, fordi det gik så godt. En andenplads var bedre, end vi havde håbet på efter uheldet, så derfor er jeg godt tilfreds, selv om den overordnede opgave med at sikre mesterskabet desværre ikke gik som håbet, lyder det fra Mikkel Jensen.
(Foto: Mikkel Jensen Racing)
Car Guy Racing – som havde lånt Mikkel Jensen som stand-in for deres faste kører, der var optaget af WEC-løbet i USA samme weekend – stillede til start blot tre mesterskabspoint efter det førende team, HubAuto Corsa. Således krævede mesterskabstitlen at teamet sluttede finaleløbet én placering bedre end rivalerne. Dén mission lykkedes netop ikke, da det konkurrerende team endte med at vinde løbet og dermed kunne lade sig krone med titlen.
– Enormt ærgerlig på teamets vegne, og havde vi ikke haft uheldet i begyndelsen af løbet, havde vi bestemt haft en chance. Personligt var det en fed oplevelse at køre et ræs for Ferrari, og jeg håber, at det på baggrund af min performance denne weekend kan blive til mere i fremtiden, slutter Mikkel Jensen.
Mikkel Jensen Racing Carlos Communication Nikolaj Karlshøj Læs mere om: Mikkel JensenBuriram23/02/20 - Buriram - Asian Le Mans Series |