"Jeg har besluttet mig for, at nu skal det være, og nu satser jeg på det helt store," siger fynboen, der havde Jens Andersen og Kent Bo Lauridsen som chauffører på sin ene bil i sidste halvdel af sæsonen.
"Jens Andersen tager en sæson mere, og så arbejder jeg på at få en aftale på plads med endnu en kører, og det falder forhåbentlig på plads i næste uge. Jeg har på nuværende tidspunkt 75 % af sponsorbudgettet på plads, og i sidste uge indgik jeg en aftale med CK Chokolade om, at deres varemærke Tyrkisk Peber bliver én af hovedsponsorerne. Ligesom McDonald's sponsorat af Nissan-teamet så viser denne aftale med Tyrkisk Peber, at DTC er et så godt produkt, at det kan sælges til andre firmer end lige bil- og oliebranchen."
Aftalen med Jens Andersen er en fortsættelse af det lange samarbejde, som de to har haft siden midten af halvfemserne, hvor de var makkerpar i den hedengangne NOSSCAR-klasse.
"Jeg glæder mig til at fortsætte samarbejdet med Jens Andersen, som jeg altid har haft et kanongodt teamwork med. De fynboer, som findes her på Otterup-egnen, er næsten de samme typer, som de nordjyder, der kommer fra Jens Andersens hjemegn," spøger Kent Bo Steffensen.
"Kent Bo har erkendt, at han er meget bedre til alle de andre ting i race end at køre. Jeg har til gengæld ikke længere tid til selv at stå for alt dette og finde de rette folk, så det passer godt sammen," tilføjer Jens Andersen.
"Men jeg har fortsat min gamle mekaniker Jørgen Vestergaard med som min højre hånd, og han bliver guld værd i DTC, der er en utrolig tæt klasse, hvor tidtagningen er vigtig. Jørgen har virkelig erfaringen med at få timet indsatsen i tidtagningen, og den strategi er han supergod til at lægge. Han går stille med dørene, men han slår pludselig til." I 2000 fik Jens Andersen sin debut for Kent Bo Steffensen på Ring Djursland.
Forberedelserne til den kommende sæson er i fuld gang. De to Volvoer bliver udstyret med nye motorer og gearkasser, ligesom der også skal bygges både en reservemotor og -gearkasse, hvis uheldet skulle være ude i løbet af året. Men som noget nyt har Kent Bo Steffensen valgt at ændre bilerne på et vigtigt område.
"Vi har indtil nu brugt Proflex-undervogne, men vi har hele tiden været 4-5 tiendedele langsommere end Jørgen Poulsens Volvo. Da undervognen er den eneste ting, som er forskellig på de to vogne, har vi nu taget konsekvensen og skifter til to nye Öhlins undervogne, og nu satser vi på, at det kan lukket hullet," forklarer Kent Bo Steffensen.
Steffensen og Poulsen har i øvrigt hidtil arbejdet sammen under teamnavnet S40 Racing, men med sin større satsning er Kent Bo Steffensen ved at "vokse" ud af samarbejdet, og han forventer, at han i 2001 vil indsætte sine to Volvo S40er under teamnavnet Team Autoforum Motorsport. Derimod vil Jørgen Poulsens Volvo S40, der skal køres af sønnen Per, efter alt at dømme fortsætte under S40 Racing-navnet, som tilhører Volvo Danmark.
Kent Bo Steffensens større satsning bliver også synlig i depotet, hvor han som den seneste teamejer har anskaffet en stor 40 fods sættevogn, der ikke blot skal fungere som rullende værksted. Et dobbelttelt gør det også muligt for ham at underholde de mange VIP-gæster, som teamets sponsorer vil invitere med til løbene. Læs mere om: Kent Bo Steffensen |