Jean Todt, teamchef
"Det var et meget underligt løb og det var faktisk ikke på grund af de nye regler. Vejret i starten og meget tidligt i løbet så nogle af kørerne på regnvejrsdæk mens andre var på tørvejr, safety car'en kom på to gange og der var forskellige strategier, som var faktorer som gjorde løbet svært at læse og forskelligt fra normalen. Fem point er ikke en stor høst når man tager i betragtning af vi startede med en ren rød front. Resultatet viser at den mindste fejl resulterer i en hård straf. Det var en skam for Rubens, som mistede kontrollen over sin racer da banen stadig var glat og kørte i barrieren. Som altid gav Michael aldrig op, men da han havde klar bane foran sig var han i stand til at presse det maksimale da hans racer var skadt. Dagens resultat sætter en stopper for 53 løb i træk hvor der har været en Ferrari på podiet. Nu må vi igen ud og angribe. Vi ved at det bliver en meget hård sæson, men vi ved også at vi har de rigtige elementer til at kæmpe med om succes."
Michael Schumacher
"Det skiftende vejr gjorde løbet kaotisk i dag. Vi kunne ikke have forudset at der ville have været to safety car-perioder og i den situation er det gambling om det falder ud for en på det rigtige tidspunkt. På et tidspunkt ramte jeg kerben og skadede raceren ret hårdt, og mistede meget tid på grund af det. På den sidste omgang før mit sidste pitstop var der åbenbart nogle dele som begyndte at falde af raceren og det påvirkede dens styring. Det føltes som om raceren var ødelagt og som om jeg havde en punktering. Taget alt i betragtning tror jeg at vi kan være glade for en 4. plads i dag. Det var en interessant dag med masser af action og disse fem point vil blive vigtige senere på året. F2002'eren er stadig meget stærk." De to Ferrari'er trak fra resten af feltet på de første omgange - men så tørrede banen op (Foto: Ferrari)
Rubens Barrichello
"En skuffende dag, men det handler ikke om at Australien er uheldigt for mig. Det er bare en af de ting der sker. Der er ingen grund til at gå i panik over resultatet. Vi skal blot koncentere os om Malaysia. F2002'eren er stadig en meget god racer, hvilket også kan ses af Michaels omgangstider, selvom han mistede nogle dele. Angående min start, skal vi undersøge hvad der skete, da jeg holdt raceren så meget med bremsen som jeg kunne, men den ville starte tidligere i dag. Vi følte at intermediate dæk var det bedste valg, men banen tørrede op meget hurtigt. Ligefør uheldet talte vi over radioen om min straf. Jeg kørte for hurtigt ind i sving 5, hvade understyring og kunne ikke holde den. Raceren kørte godt, men fordækkene var allerede i problemer, fordi banen tørrede hurtigere end forventet, og jeg måtte stadig presse hårdt. Vi må nu lægge dette løb bag os og se frem til det næste og tilpasse os de nye regler." Benji
Læs mere om: 09/03/03 - Albert Park - Formel 1 |