Med flotte overhalinger og placeringer midt i feltet er unge Nicolai Kjærgaard efter sin F3-debut på Paul Ricard-banen i Frankrig overbevist om, at både han og teamet kan levere endnu bedre resultater i de kommende løb i den europæiske EuroFormula-serie.
(Foto: EuroFormula Open)
Både banen og bilen er nye bekendtskaber for den 19-årige esbjergenser, og da seriens F3-racere fra i år også er udstyret med nye motorer, er teamets teknikere også udfordret.
”Carlin har 4 biler med i serien. En af mine teamkammerater har kørt i to år, mens vi andre er debutanter. Vi havde dog alle fire problemer med at få fart nok i bilerne under tidskørslerne, og teknikernes umiddelbare vurdering er for lav dæktemperatur. Vi kørte godt nok i Sydfrankrig, men med blot 15 grader var der koldere end normalt på denne årstid”, fortæller Nicolai Kjærgaard.
(Foto: Nicolai K. Racing)
Både lørdag og søndag formåede han dog at køre sig 3 pladser frem i feltet, så han endte på en 11. og en 13. plads.
”Vores tidskørsler skal være bedre. Starter man så langt bagude er det svært at nå helt frem. Dette er især vigtigt i vores næste løb om små to uger på bybanen i Pau ved Toulouse. Det er en snæver og lille bane, hvor det er svært at overhale, så her betyder gode startpositioner alt”, siger Nicolai K.
Han er i øvrigt faldet godt til i sit nye europæiske F3-team, hvor han blandt andet kører sammen med Billy Monger, der ligesom Nicolai også kørte for Carlin i England sidste år.
”Som team arbejder vi godt sammen, og jeg er sikker på, at vi bliver i stand til at levere gode resultater i denne sæson”, siger Nicolai Kjærgaard.
(Foto: EuroFormula Open)
Euroformula Open afvikles med 20-25 kørere over 9 weekender med i alt 18 løb på Paul Ricard og Pau-banerne i Frankrig, Hockenheim i Tyskland, Spa-banen i Belgien, Hungaroring i Ungarn, Red Bul Ring i Østrig, Silverstone i England, og Monza-banen i Italien.
Læs mere om: Nicolai Kjærgaard |