SS14 - Simena 2:
Det var Citroën mandskabet Sainz og Marti der overnattede på første pladsen i løbet, men det var deres teamkollegaer McRae og Ringer der lagde ud med sejr på dagens første specialprøve.
Med en margen på bare 0,1 sekund kom de i mål foran Martin og Park som kører Ford, på tredje pladsen kom Peugeot kørerne Burns og Reid.
McRae og Ringer var hurtigst på dagens første "sprint" prøve. (Foto: Citroën)
Top 10 på SS14:
|
Plac. | Kørere | Mærke | Tid |
|
1 | McRae / Ringer | Citroën | 1:51,3 |
2 | Martin / Park | Ford | + 00,1 |
3 | Burns / Reid | Peugeot | + 00,7 |
|
4 | Sainz / Marti | Citroën | + 00,8 |
5 | Gronholm / Rautiainen | Peugeot | + 00,9 |
6 | Panizzi / Panizzi | Peugeot | + 01,6 |
|
7 | Duval / Prevot | Ford | + 01,9 |
8 | Loix / Smeets | Hyundai | + 02,0 |
9 | Gardemeister / Lukander | Skoda | + 02,4 |
|
10 | Makinen / Lindstrom | Subaru | + 02,9 |
|
SS15 - Myra 2:
På dagens anden specialprøve slog Peugeot kørerne tilbage, og kørte en 1 - 2 sejr hjem.
Det var Burns og Reid foran Grönholm og Rautiainen, 4,3 sekund skilte de to mærkekollegaer efter prøven.
Ford kørerne Martin og Park besatte tredje pladsen, og første herefter kom den førende i løbet Carlos Sainz.
Top 10 på SS15:
|
Plac. | Kørere | Mærke | Tid |
|
1 | Burns / Reid | Peugeot | 21:20,7 |
2 | Gronholm / Rautiainen | Peugeot | +0:04,3 |
3 | Martin / Park | Ford | +0:04,9 |
|
4 | Sainz / Marti | Citroën | +0:10,6 |
5 | Makinen / Lindstrom | Subaru | +0:12,1 |
6 | Panizzi / Panizzi | Peugeot | +0:12,3 |
|
7 | McRae / Ringer | Citroën | +0:16,4 |
8 | Duval / Prevot | Ford | +0:25,5 |
9 | Loix / Smeets | Hyundai | +0:28,0 |
|
10 | Gardemeister / Lukander | Skoda | +0:37,9 |
|
SS16 - Arykanda
På specialprøve 16 var det Ford kørernes tur til at lave en 1 - 2 sejr, med Duval og Prevot foran Martin og Park.
Denne specialprøve var utroligt jævnbyrdig, og de første syv kørere var indenfor 10 sekunder af vindertiden.
Top 10 på SS16
|
Plac. | Kører | Mærke | Tid |
|
1 | Duval / Prevot | Ford | 8:13,4 |
2 | Martin / Park | Ford | + 00,4 |
3 | McRae / Ringer | Citroën | + 00,5 |
|
4 | Burns / Reid | Peugeot | + 04,5 |
5 | Gronholm / Rautiainen | Peugeot | + 04,8 |
6 | Sainz / Marti | Citroën | + 04,9 |
|
7 | Panizzi / Panizzi | Peugeot | + 07,9 |
8 | Makinen / Lindstrom | Subaru | + 11,7 |
9 | Pykælisto / Mertsalmi | Peugeot | + 33,4 |
|
10 | Gardemeister / Lukander | Skoda | + 38,2 |
|
SS17 - Perge 2
Der ser nu ud til at være gået sport i 1 - 2 sejre på specialprøverne, for her igen på den syttende var det Peugeot på de to første pladser.
Grönholm og Rautiainen kom i mål på en tid er var 10,2 sekunder bedre end det andet Peugeot mandskab Burns og Reid.
Kun en tiendedel sekund efter kom Ford kørerne Martin og Park.
Top 10 på SS17:
|
Plac. | Kører | Mærke | Tid |
|
1 | Gronholm / Rautiainen | Peugeot | 18:13,8 |
2 | Burns / Reid | Peugeot | +0:10,2 |
3 | Martin / Park | Ford | +0:10,3 |
|
4 | Sainz / Marti | Citroën | +0:13,4 |
5 | Panizzi / Panizzi | Peugeot | +0:14,0 |
6 | McRae / Ringer | Citroën | +0:15,1 |
|
7 | Duval / Prevot | Ford | +0:17,0 |
8 | Makinen / Lindstrom | Subaru | +0:25,2 |
9 | Gardemeister / Lukander | Skoda | +0:33,9 |
|
10 | Loix / Smeets | Hyundai | +0:44,6 |
|
SS18 - Kemer 2
På den sidste specialprøve i det første Tyrkiske Rally i WRC sammenhæng, var de ligesom på den foregående specialprøve Peugeot mandskabet med Grönholm og Rautiainen der havde bedste tid.
Cirka 10 sekunder efter dem kom McRae og Ringer i Citroen samt Peugeot kørerne Burns og Reid, på henholds vis anden og tredje pladsen.
Top 10 på SS18:
|
Plac. | Kørere | Mærke | Tid |
|
1 | Gronholm / Rautiainen | Peugeot | 14:46,5 |
2 | McRae / Ringer | Citroën | +0:09,6 |
3 | Burns / Reid | Peugeot | +0:11,5 |
|
4 | Martin / Park | Ford | +0:13,4 |
5 | Duval / Prevot | Ford | +0:16,6 |
6 | Panizzi / Panizzi | Peugeot | +0:19,2 |
|
7 | Makinen / Londstrom | Subaru | +0:24,5 |
8 | Sainz / Marti | Citroën | +0:28,8 |
9 | Loix / Smeets | Hyundai | +0:34,2 |
|
10 | Gardemeister / Lukander | Skoda | +0:39,4 |
|
Efter at de 18 specialprøver nu er færdigkørte, så kan vi konstaterer at at det blev til Citroën sejr i løbet.
Med en margen på 47,9 sekunder sikrede Sainz og Marti sig sejren.
Top 10 i Tyrkiets Rally 2003:
|
Plac. | Kørere | Mærke | Tid |
|
1 | Sainz / Marti | Citroën | 4:32:14,1 |
2 | Burns / Reid | Peugeot | + 00:47,9 |
3 | Duval / Prevot | Ford | + 01:46,5 |
|
4 | McRae / Ringer | Citroën | + 02:09,1 |
5 | Panizzi / Panizzi | Peugeot | + 02:41,6 |
6 | Martin / Park | Ford | + 03:24,9 |
|
7 | Gardemeister / Lukander | Skoda | + 05:13,0 |
8 | Makinen / Lindstrom | Subaru | + 07:18,6 |
9 | Gronholm / Rautiainen | Peugeot | + 10:52,2 |
|
10 | Loix / Smeets | Hyundai | + 11:40,4 |
|
Hr. Nielsen
Læs mere om: 02/03/03 - Tyrkiet - WRC |