For 4 måneders siden var han også til start på samme bane, hvor det blev til en 20. og en 16. plads, var der forhåbninger om endnu bedre resultater denne weekend.
Bilerne skulle på banen for første gang lørdag middag, og her blev det til en rolig start med 20. hurtigste tid. Lidt småjusteringer undervejs gav mere fart i de 20 minutter, men der var stadig plads til forbedring.
(Foto: Friesenbiker.de)
Og forbedret, det blev der. Der blev klippet næsten 0,7 sekund af tiden i dagens anden træning, og det gav noget bedre stemning i teamet, med håb om at finde endnu mere fart i kvalifikationen.
Kvalifikationen blev lidt mere so so, for selvom det blev til en tidsmæssig forbedring, følte Carsten at der var mere at hente i bilen.
I samråd med mekanikerne, blev de enige om at ændre bilens opsætning til søndagen, for at se om det kunne give mere fart.
Her startede søndagen med sponsorkørsel, efterfulgt af en 10 minutters warm-up, hvor Carsten for første gang skulle prøve de nye indstillinger af. Og det var virkelig noget der fungerede. Der blev klippet et halvt sekund af lørdagens tider, så der var vildt god stemning i teltet bagefter.
Der kom dog lidt rynker i panderne igen da blikket blev rettet mod himlen. Regnskyer trak nemlig ind over banen, og gjorde banen sjaskvåd.
Heldigvis var der gridshow før løb 1, hvilket gav asfalten mere tid til at tørre op, så løbet alligevel endte med at blive startet på slicks, selvom der stadig var nogle våde pletter rundt på banen.
(Foto: MICCAR RACING)
Det blev til en rigtig god første omgang for køreren fra Marstrup ved Haderslev. De første 4 pladser var vundet, og herefter gjaldt det om at holde placeringen løbet igennem, og ikke mindst holde bilen væk fra de små vandpytter.
Midtvejs i løbet kom der er endnu en skylle, så omgangstiderne steg med 5 sekunder, inden at banen igen tørrede op.
Målstregen blev passeret på en fin 17. plads, hvilket også var startpositionen til heat 2.
Her var banen tørret helt op. Efter en forrygende første omgang, var Carsten helt oppe på 13. pladsen, inden en Safety Car periode satte løbet på pause i små ti minutter.
En tæt kamp gjorde at han var nede på 14. pladsen i nogle omgange, inden løbet sluttede på 13. pladsen.
(Foto: MICCAR RACING)
Reglerne i DST siger at resultaterne fra kvalifikationen, løb 1 og løb 2 afgør startplaceringen i løb 3, hvilket desværre sendte den hvide og grønne Mercedes-lignende Mitjet V6 racer med startnummer 71 tilbage på 19. startposition.
Men så måtte han bare tage tyren ved hornene og komme frem over stepperne. Efter første omgang var Carsten oppe på 15. pladsen, men måtte igen slippe speederen lidt igen, da der for anden gang kom Safety Car på banen.
Da løbet blev givet frit igen, var der 10 minutter at køre ræs. Yderligere et par pladser blev vundet, og igen kunne Carsten krydse målstregen på en flot 13. plads.
Hvis bare han havde startet løbet deroppe fra, havde der måske været mulighed for mere.
(Foto: Friesenbiker.de)
Weekenden blev sæsonens mest pointgivende, hvilket er en fortsættelse på den positive trend, der har været i efterårssæsonen. Selvfølgelig var der også lidt held med nogle udgåede biler, men alligevel skulle bilen styres hurtigt rundt på banen. Men Tom Pedersen og chefmekaniker Brian Wede havde også en stor andel af den ekstra fart denne weekend, da de var bagmændene til setupændringerne, som gav pote.
Nu har holdet små 3 ugers pause, inden finaleløbet på Padborg Park skal køres den 14. oktober. Her er sigtekornet sat ind på top 5 i Am Cup Mesterskabet, som er for de ikke-professionelle kørere i feltet.
MICCAR RACING
Læs mere om: Carsten LorenzenRing Djursland23/09/18 - Ring Djursland - Supertourisme |