(Foto: Erling Prang)
Jyllandsringen dannede i lørdags rammen om et rent MC roadracingstævne. Formiddagen gik med tidtagning og eftermiddagen med 2 løb i en lang række classic serier, med flotte roadracingmaskiner af ældre dato. René Prang deltager i klassen Superbike, som er den hurtigste klasse i Classic Racing.
René Prang fører an i feltet (Foto: Erling Prang)
I begge lørdagens løb, så konkurrenterne nærmest kun ryggen af René Prang fra start til mål. Der var aldrig tvivl om udfaldet i begge løb. Det eneste der ville kunne have ændret på det, ville være et styrt eller maskinskade, men ingen af disse, ind imellem trælse oplevelser, skete for René Prang i lørdags, og han udbyggede sin føring i dysten om det danske mesterskab.
René Prang i snak med sin gode ven og samarbejdspartner Peter Shäfer, Midland Oil (Foto: Erling Prang)
René Prang har udskiftet den Ducati 916 SP fra 1994 han har vundet DM med i 2016 og 2017 med en Ducati 996 SPS fra 1998, som Vagn Jensen Motorcykler også står bag.
Selv om den nyere Classic maskine ikke kører optimalt endnu, fik det ingen indflydelse på resultatet.
René Prang koncentreret før starten (Foto: Erling Prang)
René Prang startede begge løb med pole position og vandt begge løb, efterfulgt af Brian Glyngø som nr. 2, og Stig Jarmer på en 3. plads, også i begge løb.
René Prang på sin Ducati 996 SPS fra 1998 (Foto: Erling Prang)
Normalt køres Classic roadracing sammen med DTC løbene, men denne dag var det et rent MC-stævne. Der blev vist rigtig godt roadracing, med tætte kampe om placeringerne dagen igennem. Aarhus Motorklub stod for et rosværdigt arrangement.
Sådan så konkurenterne René Prang i løbene på Jyllandsringen (Foto: Erling Prang)
Næste Løb i Classic Roadracing er d. 25. & 26. august, hvor der igen køres på Jyllandsringen.
Erling Prang Læs mere om: René Prang |