Weekenden blev afviklet i strålende solskin og over 20 grader, så der var perfekte forhold at køre racerløb i – næsten for gode, da de høje temperaturer slider mere på dæk og bremser, som køreren så skal tage højde for.
(Foto: Friesenbiker.de)
Carsten lå ud med at køre 21. hurtigste tid begge træninger, men kappede næsten et sekund af fra den første træning til anden træning.
Sidst på lørdag eftermiddag blev det tid til kvalifikationen. Carsten havde taget erfaringerne fra træningen og fået dem omsat rent mentalt, hvilket gav yderligere forbedringer i tiden. Lorenzen leverede utroligt stabil kørsel, og faktisk var hans to hurtigste omgange kun 0,006 sekund fra hinanden – så bliver det ikke meget tættere! Gennem hele weekenden kørte bilen perfekt og opsætningen var spot on.
Søndag formiddag blev brugt på den obligatoriske sponsorkørsel, hvor efter Carsten og hans mentaltræner Paul Erik Planitzer fik talt de sidste ting igennem.
Da rullestarten på løb 1 gik, blev det til en fin start for Carsten Lorenzen, der kunne holde placeringen rundt på første omgang, selv om han blev presset bagfra. Det lykkedes ham at finde en god rytme og køre nogle rigtig gode omgangstider. Faktisk var han nede at køre de samme omgangstider som i kvalifikationen, mens kørerne ude i front kørte langsommere end deres kvalifikationsomgange. Et par kørefejl betød dog, at Carsten mistede lidt terræn til feltet.
(Foto: Friesenbiker.de)
Klokken 15.35 var det tid til løb 2. Det blev til nogle lidt turbolente omgange gennem feltet, så i første omgang tabte han en enkelt placering. Det lykkedes ham dog at vinde den tilbage allerede på løbets 3. omgang, hvorefter det blot gik fremad i feltet. En Safety Car midt i løbet satte dog en midlertidig stopper for Lorenzens fremgang.
Den fortsatte dog da løbet blev givet frit igen. Så da han passerede målflaget efter 15 omgange, var det på en flot 16. plads i det tætte felt.
Derfor var det også en forstrøstningsfuld kører der gjorde klar til heat 3 sidst på eftermiddagen.
Der skulle dog aldrig blive noget heat 3, da der var en alvorlig ulykke i en af de andre løbsserier. MICCAR RACING ønsker køreren god bedring, og håber snart at han er frisk igen.
(Foto: Friesenbiker.de)
Nu går Carsten Lorenzen på en lidt forlænget sommerferie. Holdet har valgt ikke at deltage i den næste afdeling, da den køres i Norge, og derfor vil være en stor udgift for teamet. I stedet skal sommeren bruges på at teste og komme i bedre form.
Næste løb for MICCAR RACING bliver således den 1. september, når der køres Night Race på Padborg Park. Her afvikles alt over en enkelt dag, hvor de to sidste heats køres i totalt mørke, på nær de lamper som sparsommeligt oplyser banen, samt et par små forlygter på racerbilen. Dette giver en hel speciel stemning for tilskuerne, og en masse nye udfordringer for kørerne.
Carsten Lorenzen viste gode takter til Night Race i 2017, så teamet glæder sig til at vende tilbage.
MICCAR RACING
Læs mere om: Carsten LorenzenRing Djursland06/05/18 - Ring Djursland - Supertourisme |