Den nye Polo sprænger på alle måder rammerne for minibilsklassen. Den er 6,9 cm bredere og 9,4 cm længere end forgængeren, hvilket udmønter sig i markant mere plads i kabinen og en bagagerumsvolumen, der er øget signifikant fra 280 til 351 liter, men Polo er stadig dynamisk, elegant og kompakt uden på. Den nye Polo er ikke kun blevet markant større målt på centimeter, den byder også på en række teknologier fra de større bilklasser og giver en totaloplevelse – design, kørekomfort, sikkerhed og digitalisering – der sætter nye standarder for minibilsklassen.
Ny Polo 1,0 Comfortline (Foto: VW)
Blandt de mange spændende og innovative nyheder, der kan fås i den nye Polo kan nævnes en ny generation af Active Info Display. De digitale instrumenters funktionalitet kommer her op på et helt nyt niveau, og både grafikken og alt andet er endnu mere klar og nemmere at bruge. For første gang kan man eksempelvis via multifunktionsrattet med kun en enkelt knap skifte mellem grundmenuerne i visningerne. Samtidig er Polo standardudstyret med den nyeste generation af Volkswagens infotainmentsystemer, der har en 8,0” touchskærm i glas ligesom en eksklusiv highend-smartphone. Infotainmentanlægget er placeret højt og danner en horisontal akse med instrumenteringen, hvilket både optimerer betjeningen og samtidig giver instrumentbordet et unikt og stilrent design.
Sikkerheden i den nye Polo er løftet til et nyt niveau blandt andet med mange nye assistent- og komfortsystemer, der hidtil har været forbeholdt Golf- eller Passat-klassen. Allerede basisversionen kommer standardudstyret med områdeovervågningssystemet Front Assist inklusive nødbremsefunktion og fodgængerregistrering. Alle varianter af Polo med TSI-motorer er standardudstyret med den nyeste generation af Adaptiv fartpilot ACC (kan nu aktiveres op til en hastighed på 210 km/h). I forbindelse med en dobbeltkoblingsgearkasse (DSG) omfatter ACC desuden en stop-and-go-funktion (for første gang i forbindelse med manuel håndbremse).
Polo lanceres i tre udstyrsvarianter henholdsvis Trendline, Comfortline, Highline, og modelprogrammet toppes med en Polo GTI. Hertil kommer en Style-pakke. Det hele bliver endnu mere farverigt og individuelt takket være det store udvalg af nye karrosserifarver (i alt 14 forskellige lakfarver), de nye smarte fælge, de mange farver til instrumentbordets dash pads og flere forskellige sædeindtræk.
Ny Polo 1,0 Comfortline (Foto: VW)
Allerede basisversionen Trendline er veludstyret og er som standard blandt andet udstyret med LED-dagskørelys med coming- og leaving home-funktion, Composition Media infotainment med 8” skærm, en fartpilot (på MPI-motoren, Adaptiv fartpilot på TSI-motorerne) og områdeovervågningssystemet Front Assist med nødbremsefunktion og fodgængerregistrering. Trendline fås med 75 hk 1,0 MPI-motor eller 95 hk 1,0 TSI-motor.
Polo har derudover i Comfortline-versionen airconditionanlæg (Climatic), el-indstillige sidespejle med varme, midterarmlæn, elruder med komfortfunktion foran, el-ruder bag, sædevarme foran, adaptiv fartpilot og et læderbeklædt multifunktionsrat. Comfortline fås med 95 hk 1,0 TSI-motor og en 95 hk 1,6 TDI-motor.
Highline. Hvis man beslutter sig for Highline, får man desuden parkeringssensorer for og bag, hvid LED-ambientebelysning (fordøre og instrumentpanel), tågeforlygter med statisk kurvelys, komfort-sportssæder og 15” Salou-letmetalfælge. . Polo Highline fås med 115 hk 1,0 TSI-motor og 95 hk 1,6 TDI-motor.
1,0 TSI med 95 og 115 hk samt 1,6 TDI med 95 hk kan kombineres med en 7-trins DSG-gearkasse for en merpris på 15.000 kr.
Den nye Polo tilbydes med en lang række af spændende ekstraudstyr, som vi har kombineret i en række pakker til attraktive priser. Til Comfortline og Highline fås en DK-pakke til 9.995 kr., der omfatter klimaanlæg, tonede ruder bag, regnsensor og bakspejl. Ønsker du de effektive LED-forlygter fås de i en DK LED-pakke til 11.498 kr., der også omfatter LED-baglygter og køreprofilindstilling.
Det nye Active Info Display er en unik detalje for en bil i denne klasse og fås sammen med nøglefri betjening og parkeringssensorer for og bag i en DK Teknikpakke, der koster 12.498 kr. til Polo Comfortline. Til Polo Highline koster DK-teknikpakken 10.498 kr., og her er bakkamera med i prisen. Ønskes navigation fås det i en DK navigationspakke til 11.494 kr.
Listen over spændende ekstraudstyr til Polo omfatter også et beats-lydsystem til 5.990 kr., en Sport Select-undervogn med elektronisk styrede støddæmpere og køreprofilvalg til 5.596 kr., induktiv opladning af din smartphone til 1.498 kr. og panoramasoltag til 11.997 kr.
Ny Polo 1,0 Comfortline (Foto: VW)
Modelprogrammet i den nye Polo krones med en lynhurtig og skarp GTI-version, der, udrustet med en 2,0-liters TSI-motor med 200 hk, når 100 km/t på blot 6,7 sek. (DSG-gear) og en topfart på 237 km/t. Den standardmonterede sportsundervogn er optimeret til den høje ydelse, og det effektive XDS-differentiale sikrer effektiv overførsel af de mange hestekræfter til asfalten. Den stærkeste Polo kan blandt andet kendes på den karakteristiske røde GTI-linje i kølergrillen, en stødfanger foran med integreret spoilerkant, 17” letmetalfælge, LED baglygter, topsportssæder med det legendariske ternede mønster i designet ”Clark” og et multifunktionssportslæderrat med røde syninger. Polo GTI introduceres i første omgang med 6-trins DSG-gear, mens versionen med 6-trins manuelt gear introduceres i 2. halvår 2018.
Den nye Polo kan opleves hos Volkswagen-forhandlerne i weekenden d. 11.-12. november fra kl. 11 til 16.
Skandinavisk Motor Co. A/S - VW |