Selvom den unge og talentfulde duo, med en sejr i første runde, sikrede sig et forspring i kampen om førstepræmien - en fri start i en fabrikstrimmet Hyundai i20 i et internationalt rally - er det nu usikkert, om de kan følge op på successen med den lejede Opel Adam R2, som de for hen ved fem uger siden kørte til sejr i den rumænske runde, Transilvania Rally.
(Foto: MD/autoMOTIV - specialpress@gmail.com)
Ny runde lige om hjørnet
- Næste runde er det belgiske Ypres Rally, der køres i Belgien den 23.-24. juni, men vi må desværre se i øjnene, at med mindre det i løbet af de næste dage lykkes at finde flere sponsorer, vil vi ikke kunne forsvare vores føring i TER2-klassen, fastslår Simon Vallentin.
- Vi havde seriøse forventninger til nogle sponsorforhandlinger, som desværre er blevet udskudt til efter sommeren, så derfor er vi underfinansieret i forhold til den kommende runde. I den nuværende situation kan vi ikke løfte den forestående opgave, med mindre vi i løbet af de næste dage finder yderligere sponsorstøtte. Ellers må vi melde afbud til Ypres Rally, forklarer Simon Vallentin.
I forvejen har det danske team satset på at ingen af TER2-klassens deltagere kører samtlige TER-rallyer og har derfor forlods droppet tredje runde, Rali Vinho da Madeira primo august, som er seriens dyreste. De sidste tre løb køres i Østrig, Schweiz og Italien.
Deadline om få dage
- Jo flere point vi kan få sat ind på kontoen, desto større er chancen for en turneringssejr i sidste ende, så derfor ligger vi vandret for at finde sponsorer, der vil hjælpe med finansiere starten i Ypres Rally, fortæller Ditte Kammersgaard.
Simon Vallentin og Ditte Kammersgaard har en aftale om leje af en Opel Adam R2 hos det professionelle MSZ-rallyteam, og Simon har kørt teamets R2-bil i to løb og vundet begge, men det er ikke gratis at få MSZ til at møde op med en toptrimmet rallybil og serviceteam.
I praksis betyder det, at det danske vinderteam vender sig til alle, som kan bidrage direkte eller indirekte med bistand og forslag til løsning af den akutte situation. Enhver hjælp vil blive hilst velkommen og modtaget med taknemmelighed.
- Vi har deadline i starten af den kommende uge, så det haster med at finde en løsning, og vi forsøger til det sidste, slutter Simon Vallentin og Ditte Kammersgaard.
(Foto: MD/autoMOTIV - specialpress@gmail.com)
Vallentin Motorsport
Morten Dam
Specialpressen
Læs mere om: Ditte KammersgaardSimon Vallentin |