Ingredienserne var: Oliespild, styrt og endnu et styrt efter at være blevet påkørt søndag, med trykket ribben og en mørbanket krop samt en skadet maskine til følge.
Efter den sædvanlige grundige forberedelse, med eftersyn og klargøring af materiel til weekendens race, var det et optimistisk Team med sponsorerne ”Vagn Jensen Motorcykler”, ”Midland Oil” og ”Hydraflex”, der startede træningen på Mantorp Park fredag. René Prang’s Aprilia RSV4 RF kørte perfekt.
(Foto: Kimers-Foto.dk)
Fra startposition nr. 5 i lørdagens løb, kom han udmærket fra start. Da målstregen var placeret for tredje gang skete der det, alle roadracingkørere har stor respekt for. I en kurve highsidede maskinen, med det resultat at Prang blev slynget forover maskinen og måtte en tur i asfalten.
Heldigvis skete der ingen alvorlig skade. René Prang rejste sig, godt mørbanket, og med flere trykket ribben. En efterfølgende undersøgelse af den skadede maskine viste, at motoren lækkede lidt olie, som var sprøjtet ud på bagdækket, som derved bliver glat og mister grebet på banen, og forårsager styrtet.
(Foto: Kimers-Foto.dk)
Apriliaen havde dog kun taget kosmetisk skade, og blev lappet sammen til søndag. Under søndagens tidtagning, viste det sig at motoren stadig lækkede lidt olie. Det lykkedes at få det tætnet til sidste tidtagning, hvor en godt mørbanket René Prang kunne mærke på virkningen af lørdagens knubs, at det nok ikke kom til at gå helt så hurtigt som før styrtet.
På første omgang i søndagens løb, blev han pludselig ramt af en svensker, der kom tordnende bagfra og kørte lige ind bag i ham, og et styrt var uundgåeligt. Mange uforudsigelige ting kan ske i roadracing, men så kluntet en kørsel af svenskeren, havde René Prang ikke ligefrem rosende ord til overs for efterfølgende. Det var en tur som René Prang’s, i forvejen forslåede krop, ikke havde brug for.
(Foto: Kimers-Foto.dk)
Steven Tirsgaard, Simon Tirsgaard og Michael Møller, endte på de tre første pladser i nævnte rækkefølge, både lørdag og søndag.
Erling Prang
Læs mere om: René Prang |