Denne gang er køreren dog ikke italiensk, men derimod tysk. Codriveren er imidlertid den samme!
Hun er fra Slagelse, navnet er Jeannette og hun er Kvick i både tanke, tale og handling. En aktuel og ultrakort beskrivelse af hendes aktivitetsniveau kommer til at se som en kemisk formel på et mirakelmiddel eller koden til et tophemmeligt intranet: ZR+CNR+RT+DM+YM+HGF+TER+R4K+WRC.
FRA RALLYSPRINT TL WRC
Dét betyder, at samme Jeannette Kvick siden den 18. marts har fartet lande og riger rundt for at udleve sin passion for bilsport og ambition som codriver på et profesionelt niveau.
Kvick & Henk.
Først sammen med hollandske Henk Bakkenes i Mitsubishi Lancer Evo X i to træningsløb; den første FIA Benelux Trophy-runde Zuiderzee Rally og Central Nederland Rally, dernæst Rallytest Roskilde og den efterfølgende første runde af Danmarksmesterskabet - begge gange sammen med Marco Gersager og i henholdsvis Opel Corsa OPC og Renault Clio Maxi.
Dernæst fulgte første runde af Yokohamamesterskabet Øst og igen sammen med Marco Gersager, så Hässleholm Grand Prix sammen med kæresten Kenneth Kolbe i en lejet Ford Fiesta R5.
Og senest kørte hun så første runde af Tour European Rally series sammen med Henk Bakkenes i Evo’en. Det forløb dog ikke helt, som hun og Henk havde forventet.
NOTERNE SKAL FORBEDRES
- Rallyet var velorganiseret med masser af show og publikumshalløj, men vejret drillede og hastighedsprøverne var mere krævende end vi havde forventet. De blev udfordrende på et højt niveau. Vi var for optimistiske med hensyn til noterne, som ikke var præcise nok. Jeg måtte korrigere dem, mens vi kørte med 165 kilometer i timen mellem svingene, der kom farende som billedet på en flimrende TV-skærm. Det skal vi have arbejdet på at forbedre. Desuden havde vi meget knas med intercom-systemet, men vi blev da 4’er i klassen og 14 generelt, fortæller Jeannette Kvick efter hjemkomsten fra Cluj-Napoca i Rumænien.
Bakkenes & Kvick.
RACE4KIDS I TØLLØSE
Sideløbende har Kvick taget initiativ til at organisere det filantropiske event Race4Kids til fordel for afdelingen for børn og unge på Holbæk Sygehus. Det sker forbindelse med tredje runde af Sjællandsmesterskabet i klubrally i Tølløse den 21. maj alt imens hun drøner rundt i Portugal sammen med den tyske coach og ADAC-kørerinstruktør Edith Weiss i en lejet Peugeot 208 R2 som den hun i efterårets spanske VM-runde kørte sammen med italienske Christina Giampaoli - blot er bilen i dette tilfælde fra det portugisiske team Inside Motor.
Som om det ikke var nok til at tage pusten fra de fleste, er det ikke det eneste, Jeannette Kvick har haft overskud til at beskæftige sig med i den forløbne periode, men det er en anden historie.
HØJT RESULTATNIVAU
Foreløbigt hun sammen med Marco Gersager taget føringen i årets Opel Corsa OPC Cup og er på andenpladsen i DM Klasse 2 ligesom de har taget teten i Klasse 2 i Yokohamamesterskabet Øst.
I FIA Benelux Rally Trophy er hun sammen med Henk Bakkenes på andenpladsen efter de to første runder og kun otte sekunder efter den førende teamkollega Jim Heuvel. Der er fem runder i Beneluz-turneringen, som i efteråret slutter med Rally Denmark i Ans.
I det svenske rallysprint i Hässleholm blev hun og Kenneth Kolbe nummer tre generelt i deres Ford Fiesta - i øvrigt Kenneths første løb i en 4-hjulstrukket bil.
Jeanette Kvick.
Og trods tekniske problemer er hun efter den første TER-runde i Rumænien sammen med Henk Bakkenes på en fjerdeplads, så alt i alt er resultatniveauet ganske højt for den snart sagt allestedsnærværende Kvick.
OG SÅ TIL PORTO ...
På mandag flyver hun til Portugal for at møde Edith Weiss i rallycentret i Porto og begynde notekørslen til det kommende VM-rally. Efterfølgende flyver hun tilbage til Danmark for at gøre sig klar til anden DM-runde i Juelsminde sammen med Marco Gersager.
Men hvordan kom det overhovedet på tale at køre VM i Portugal sammen med Edith Weiss?
Edith Weiss.
- Planen om et tysk kvindeteam faldt fra hinanden, så Edith stod uden codriver, gennem de tyske rally-søskende Sepp og Tina Wiegand blev hun sat i forbindelse med mig, så nu prøver vi at køre det 1500 kilometer lange Vodafone Rally de Portugal med 350 kilometer fordelt på 19 hastighedsprøver. Går det godt, kan der blive tale om at fortsætte samarbejdet med Edith, der også kører en Mitsubishi Lancer Evo X i mellemøstlige rallyer, fastslår Jeannette Kvick og tilføjer med en snert af galgenhumor:
- Det kan blive noget af en udfordring, for jeg ved endnu ikke, om hun vil have noterne læst på tysk, engelsk eller måske arabisk - eller måske en blanding af det hele.
Såfremt det sidste skulle blive tilfældet, vil det ikke være første gang, at der skal afleveres multilinguale noter. Hun har prøvet det før!
Jeannette Kvick
Morten Dam - autoMOTIV/specialpress Læs mere om: Jeannette Kvick |