Under træningen steg hastigheden i løbet af dagen, men det blev gjorde den også hos de nærmeste danske konkurrenter: Simon Tirsgaard, Steven Tirsgaard og Michael Møller Pedersen.
I lørdagens løb blev det til en femte plads, hvilket René Prang ikke var helt tilfreds med.
Løbet blev vundet af Simon Tirsgaard, efterfulgt af Steven Tirsgaard og Michael Møller Pedersen.
René Prang (Foto: Kimersfoto.dk)
Søndag gik det bedre, idet det blev til en fjerdeplads, igen med de forannævnte konkurrenter på de førende pladser, men denne gang med Michael Møller Pedersen som vinder, efterfulgt af Simon og Steven Tirsgaard.
René Prang er fortsat optimist, og sætter sin lid til de danske baner, som kræver betydelig bedre køreteknik, på grund af den kortere længde og mange krævende sving, som ofte har været René Prang’s styrke.
René Prang anerkender dog, at de yngre talentfulde kræfter er ved at være meget stærke på banen, og samtidig har adgang til dæk og materiel i nødvendigt omfang, som er en meget omkostningstung post, men en væsentlig forudsætning for at være med helt i toppen.
Det er ikke helt de samme vilkår René Prang kører under, så der skal en ekstraordinær indsats til at hamle op med dem, men han er fortsat indstillet på at give konkurrenterne kamp til stregen.
Næste opgave er i weekenden d. 6. & 7. maj hvor René Prang deltager i første afdeling af Classic Superbike på en Ducati 916 SP fra 1994 som han blev Dansk Mester på i 2016.
Erling Prang
Læs mere om: René Prang |