Dramaet startet allerede fredag på vej ned til Groß Dölln, da den servicevarevogn Kenneth Jerkel var placeret i, gik i stykker 60 kilometer fra banen. Det resulterede i at to af teamets mekanikere allerede kom i arbejde inden weekenden var startet ude på racerbanen. Udfordringerne betød at halvdelen af teamet først kom i seng klokken to om natten, og med et føremøde klokken halv otte lørdag morgen, var der ikke tid til meget søvn.
(Foto: Gulmark Photo)
Lørdag morgen var det så tid til købe træningerne og tidtagningen, og her startede Team Gånsager med at lægge godt ud med at køre nogle meget gode omgangs tider. Da kvalifikationen var slut stod Team Gånsager dog med tredje hurtigste tid, og skulle derfor starte løbet som nummer tre.
Da løbet startede, var det med Anders Tage Jensen ved rattet. Anders ligger godt ud, og overhaler hurtigt Henrik Sørensen i feltets sølvfarvede Suzuki Swift, og kommer op på andenpladsen. Men kun ti minutter inde i løbet ryger Anders af på den regnvåde racerbane, og ender i sandkassen og kan ikke køre videre. Her skal der IKKE lyde en særlig stor ros til den tyske racerbanes rydnings folk, da det to dem over tyve minutter at få den røde Suzuki Swift fri fra sandkassen!
(Foto: Gulmark Photo)
Da Anders efter tyve minutter i sandkassen endelig bliver trukket fri og kan køre videre, er han mange omgange efter den førende bil, som er mesterskabsrivalerne fra Syddjurs Racing i deres Peugeot 106 GTI. To timer inde i løbet overdrager Anders bilen til holdkaptajn Søren H. Lauridsen, som køre et godt stint, og med halvanden time tilbage af løbet overdrager Søren bilen videre til Kenneth Jerkel på tredjepladsen i løbet.
Kenneth køre ud på regndæk, da det er begyndt at dryppe lidt fra himlen. Og da det ikke så ud til at Team Gånsager ville kunne udfordre første- og andenpladsen i løbet alligevel, valgte holdet at satse. Det skulle hurtigt vise sig at være et godt sats, for hurtigt begynder det at regne meget kraftigt, og banen bliver hurtigt meget våd.
(Foto: Gulmark Photo)
Med ti minutter tilbage af løbet sker der noget. Team Sørensen Bilers sølvfarvede Suzuki Swift kommer i pit til et ikke planlagt pitstop. Det skulle vise sig at være motoren som var stået af, og da de ikke kunne forsætte, kunne Kenneth lige inden løbet blev flaget af, overtage andenpladsen i løbet og køre i mål på den. Løbet blev vundet af Syddjurs Racing Peugeot 106 GTI med Rasmus Pedersen og Frederik Nymark.
Andenpladsen for Team Gånsager var meget vigtig da de nu ligger helt lige med Syddjurs Racing i mesterskabet, så det hele bliver afgjort på Padborg Park den 8 oktober, hvor man godt kan sige at ”the winner takes it all” i hvert fald mellem Team Gånsager & Syddjurs Racing.
(Foto: Gulmark Photo)
Som en lille ekstra ting, har Team Gånsager valgt at deltage i 1600 Challenge samme weekend som Danish Endurance Championship også køre finale weekend nede på Padborg Park. Team Gånsager stiller til start med hele to Suzuki Swift Sport med Søren H. Lauridsen og Kenneth Jerkel ved rattet.
Team Gånsager vil gerne sige stor tak til teamets mekanikere Tommy Schmidt Lauridsen, Sebastian Lindhardt Gulmark og Jakob Jepsen som igen igen gjorde en fantastisk indsats og et rigtig godt arbejde gennem hele weekenden. Team Gånsager vil også gerne takke teamets sponsere for den økonomiske opbakningen de giver teamet, uden dem ville der ikke blive kørt meget race.
Vi ses på Padborg Park den 8 & 9 oktober til et brag af en finaleweekend i både Danish Endurance Championship og 1600 Challenge.
Team Gånsager
Læs mere om: Anders Tage JensenKenneth JerkelSøren Helsinghoff Lauridsen |