Danskerbilen med Aston Martin #95 kørte imponerende nok stadig hurtigste omgangstider i deres klasse, Nicki Thiim overlod bilen til Marco Sørensen. Nicki fortalte at nu mangler der blot at blive kørt en distance svarende til et almindeligt WEC løb, så der kan nå at ske meget endnu. Bilen ligger på syvende pladsen i GTE Pro klassen.
Desværre kørte danskerbilen ikke mange omgange inden den kom i pit igen, den har problemer med en defekt bolt i styretøjet, så der blev skruet en del inden bilen kom tilbage på banen, det kostede nogle omgange og der er nu fire omgange op til den forankørende og de ligger på femtepladsen.
Der er fire timer tilbage af løbet og den sidste time har som de mange øvrige timer været fyldt med dejligt ræs, der er stadig masser af høj fart og spændende hændelser.
Den førende LMP1 Porsche #19 ligger stadig en omgang foran Porsche #17. Audi #09 kæmper på tredjepladsen.
I GTE Pro fronten er den førende Corvette #64 stadig under stærkt pres fra Ferrari #51.
Vores øvrige danske kørere ligger efter tyve timers kørsel placeret således:
Michael Christensen's Porsche #91 har Richard Lietz bag rattet, og teamet ligger nu oppe på en flot tredjeplads i GTE Pro.
David Heinemeier Hansson's LMP2 Ligier JS P2 - HPD #30 køres af Scott Sharp og de ligger på tolvtepladsen.
Kristian Poulsen's #50 Chevrolet Corvette C7R udgik med defekt gearkasse efter otte timers kørsel.
I slutningen af den tyvende time er de førende:
LMP1 #19 Porsche 919 Hybrid - Nick Tandy
LMP2 #47 Oreca 05 - Nissan - Nicolas Lapierre
GTE Pro #64 Chevrolet Corvette C7R - Jordan Taylor
GTE Am #98 Aston Martin Vantage V8 - Mathias Lauda Henrik Bess
Læs mere om: Le Mans14/06/15 - Le Mans - Le Mans |