Til tidtagningen lørdag eftermiddag fortsatte Jakob de gode takter fra turen til Norge, og
satte anden hurtigste tid, men hvad der er nok så interessant er at tiderne lå helt utrolig
stabilt, der var således kun 17/100 sekund fra hurtigste omgang til 6. hurtigste omgang
for Jakob. Mikkel B. Johnsen havde dog en enkelt omgang der var hurtigere end Jakob,
og dermed skulle Jakob starte P2 i heat 1.
Lige fra første omgang stod det klart at netop Jakob Borum og Mikkel B. Johnsen var de
klart hurtigste i feltet, de trak simpelthen fra med næsten et sekund per omgang, og Jakob
lå konstant lige bag Mikkel. ”Jeg kunne følge med ham, og jeg følte også at jeg var lidt
hurtigere end Mikkel, men ikke nok til at jeg kunne komme forbi. Mikkel har fået bygget
en bil der styrer helt fantastisk, og det måtte jeg bare bøje mig for i dag” sagde en rimelig
tilfreds Jakob Borum. Jakobs fornemmelse af at være lidt hurtigere end Mikkel blev
underbygget af at han i løbet af heatet satte ny banerekord med tiden 1:05,886.
Hen imod slutningen af heatet var Honda begyndt at opfører sig forkert, den var blevet ret
uvillig til at dreje, og selvopretningen efter et sving var meget voldsomt. Umiddelbart
gættede man på en trækakselhoved, så dette blev skiftet i paddocken, men desværre løste
det ikke problemet, og konklusionen var klar, det var spærret i gearkassen der gjorde
knuder, og det kunne man ikke nå at gøre noget ved inden heat 2. ”Havde jeg haft
økonomien til det, så havde vi haft en komplet reservegearkasse med, fordi vi ved at
netop gearkassen ind imellem driller lidt på Honda’en” fortalte en lidt ærgerlig Jakob
Borum.
Man vurderede at det var fuldt forsvarlig at køre ud med det defekte spær til heat 2, vel
vidende at det nok blev svært at få en topplacering, men alle point tæller.
Honda Integraen havde rigtig god med fart med Jakob Borum bag rattet. (Foto: Keld Dohm)
Heat 2 gik faktisk over al forventning, Jakob starter 7’er, men får sig faktisk stille og
roligt arbejdet sig op igennem feltet til en tredjeplads, men på 12. omgang var det slut,
spærret gav simpelthen op. Jakob holdt bilen kørende endnu et par omgange, men på
sidste omgang måtte Jakob trille ud. Den ihærdige indsats blev belønnet med 12 gode
point, men desværre også uden mulighed for at stille op i heat 3.
Jakob formåede både at køre lige op med og endda køre fra nogle af de meget nyere og finere racerbiler på Padborg Park – absolut godkendt. (Foto: Keld Dohm)
I den samlede stilling ligger Jakob lige nu på en 5. plads, og der er ved at være et lille hul
op til førstepladsen, og da det er særdeles kompetente konkurrenter der ligger foran, så
bliver det svært at tage mesterskabet i år. ”Kan jeg komme på podiet, så vil jeg være
yderst tilfreds” slutter Jakob af.
Næste gang Jakob skal i aktion med Honda Integraen bliver på Ring Djursland den 20. –
21. juni 2015.
Honda ProRacing
Keld O. Dohm
Læs mere om: Jakob BorumPadborg Park07/06/15 - Padborg Park - SuperCup |