Den grønne Seat Leon Supercoba mangler, ifølge køreren selv, lidt topfart i forhold til konkurrenterne. Dette skyldes angiveligt at effekten er neddroslet med en restriktor i indsugningen.
Bilen var desuden på grund af sidste løbs resultater på Rudskogen 60 kg. tungere. Vægt som ikke var voldsomt populær hos den garvede kører.
(Foto: Denner Photo)
”Vi kommer fra en klasse sidste år hvor bilen vejede 1120 kg. med kører, til nu at veje omkring 1350 kg.
Vægten er selvfølgelig forstærket af de 60 kg. strafballast, det nyindførte DSG-tillæg, som konstant ligger i bilen, men det er altså noget der kan mærkes når der så kommer yderligere 60 kg. succesballast oveni” sagde Kim Lund inden weekendens løb.
”På Padborg Park vil man se, at vi får svært ved at følge med på langsiderne, men vi må jo gøre hvad vi kan for at følge med og hente nogle point”
Trods udfordringer lykkedes det dog Madbull Racing, at notere sig for en 3. plads i første heat. Reglementet i klassen foreskriver, at de første 8 placeringer vendes fra heat til heat. Fra en startplacering 6 blev det til en sejr i andet heat.
(Foto: Denner Photo)
Tredje og sidste heat bød på en del dramatik, da den silkeborgensiske kører, efter en flot opkørsel igennem feltet, blev påkørt på en 2. plads. Ved kontakten skete der så stor skade, at venstre bagdæk rykkede sig 5 cm. frem. Det lykkedes dog at køre over målstregen som nummer 3.
Med weekendens samlede point er Kim Lund Johansen og Madbull Racing nu førende i mesterskabet.
Næste afdeling af Yokohama SuperCup køres den 20-21. juni på Ring Djursland.
Madbull Racing
Gitte Johansen
Læs mere om: Padborg Park07/06/15 - Padborg Park - SuperCup |