”Resultatmæssigt blev det en fin afslutning til sidst, hvor vi vandt på våd asfalt, selv om vi faktisk blot kunne køre med 4.500 omdrejninger på motoren, der er opbygget til at skulle køre bedst mellem 6.000 og 7.200 omdrejninger,” siger Claus Christensen. ”Hvor ufatteligt det end lyder, så tror jeg faktisk også godt, at vi kunne have vundet løbet, hvis det havde været tørvejr, selv om motoren ikke skyder det, den burde gøre.”
CC Compeitions teknikere gjorde en stor indsats for at finde den fejl, der forhindrer Aquila-racerens Chevrolet-motor i at yde det maksimale.
Det blev til en sejr for Claus Christensen ved GP Danmark (Foto: CC Competition)
”Mekanikerne arbejdede til klokken 6 om søndag morgen,” fortæller Claus Christensen. ”Alle ledninger, alt er skiftet, alt er checket efter, der er sat nye stik i, men det har ikke hjulpet. Vi var overbeviste om, at det var det, der var galt, for der er ikke noget af alt det andet, vi har skiftet, som har hjulpet. Fejlen er ikke fundet endnu.”
Claus Christensen var i øvrigt til start i yderligere to Special Saloon Car-løb på FDM Jyllandsringen, men kom ikke hjem med noget resultat. I det første betød en løs skrue i en såkaldt aktuator, at han ikke kunne skifte gear på bilen, mens en defekt sikringsboks stoppede vandpumpen og sendte kølevandstemperaturen op på 120 grader.
”Jeg kørte i pit, hvor mekanikerne satte direkte strøm til vandpumpen, og så kunne jeg fortsætte,” siger Claus Christensen. ”Jeg var flere omgange bagud, men jeg kunne have vundet løbet, for jeg kørte halvandet sekund hurtigere pr. omgang end ham, som vandt.”
CC Competition
Læs mere om: Jyllandsringen31/08/14 - Jyllandsringen - Special Saloon |