Dramatikken sørgede arrangementets største racerklasse for. I Youngtimer-klassen var godt 35 kørere til start, og i et af de tre heats opstod der lidt for megen trængsel blandt de deltagende biler. Umiddelbart efter at startsignalet var givet, stødte flere af dem sammen – hvoriblandt en slog flere kolbøtter – men til al held skete der kun materiel skade.
I FirstStop Special Saloon Car var Christian Siepmann og Michael Klostermann flere gang i tæt kamp om andenpladsen
Formel Ford og FirstStop Special Saloon Car var de hurtigste klasser på programmet, og her blev der også kørt tæt. Specielt i Formel Ford, hvor trioen Jan Jønck, Skødstrup, Frederik Schandorff, Rønde, og Mathias Smith, Nibe, leverede tæt og underholdende race i et af de tre heats, der blev afviklet. I FirstStop Special Saloon Car var Claus Christensen, Århus, suveræn og tog tre sejre i stribe, men bag ham var det kørere som Claus Siepmann, Risskov, Michael Klostermann, Gørløse, Mikkel Overgaard Pedersen, Struer, og Hans Hartmann, Herning, som kæmpede tæt om placeringerne.
Lars Rolner (forrest) sejrede med sin Porsche 911 i den historiske klasse for biler bygget mellem 1972 og 1976
En stor del af løbsprogrammet ved Midsommerløbet blev udgjort af de historiske klasser, hvor klassen for de ældste biler – den såkaldte 1965-klasse – bød på en kamp mellem de tre Lotus Elan-kørere Christoph Kjærgaard, Esbjerg, Flemming Viktor Andersen, Århus, og Christian Vølding, Slagelse. 1971-klassen blev domineret af Datsun 240Z-trioen Per Leth Sørensen, Ringe, Mads Leth Sørensen, Sæby, og John Gertsen, Lejre, mens Lars Rolner, Hamborg, satte sig på førstepladsen i 1976-klassen med sin Porsche 911 IROC.
Læs mere om: Padborg Park29/06/14 - Padborg Park - 1600 Challenge29/06/14 - Padborg Park - Formel Ford - DK29/06/14 - Padborg Park - Historisk29/06/14 - Padborg Park - Special Saloon29/06/14 - Padborg Park - Youngtimer Cup |