Teamet håbede på at kunne tage farten med ud på Ring Djursland, på trods af at det var 2 år siden at Tue sidst havde kørt på banen. I efteråret 2012 sad han nemlig over med en skadet bil, og i foråret 2013 havde han egentlig andre planer end Yokohama 1600 Challenge, men skiftede i stedet mening, og havde så ingen bil at køre i til klassens enlige løb på banen.
Derfor valgte teamet også at udnytte enhver mulighed for at få køretid på banen. Sammen med Team Low Budget og Steffen Larsen samt Allan Müller stillede de op til DEC 4 timers løbet i en Peugeot 207 i Division 1.
Her blev det til en helt fantastisk debut for Tue indenfor langdistanceløb, med en flot 2. plads. Det var dog ikke helt uden problemer, da koblingen begyndte at fedte lidt rundt til sidst, men alligevel holdt den helt til mål.
(Foto: Motorsporten.dk)
Tilbage til hans normale program i Yokohama 1600 Challenge, skulle der køres træning lørdag morgen. Den lille hvide Citroen Saxo VTS med nummer 5 på siden var med det samme hurtig ude på banen. Efter 5 omgange havde Tue sat 8. hurtigste tid. Men så begyndte problemerne fra FDM Jyllandsringen at komme tilbage.
På trods af at teamet havde sat en anden motor i bilen, viste det sig at den nye motor også drillede ved at dryppe olie ud på koblingen samt lave udsættere. Derfor blev det til en lang aften i teltet, inden at teamet kunne gå til ro.
Søndag morgen i kvalifikationen viste den unge kører endnu engang sin fart i en racerbil. Midtvejs i tidstagningen lykkedes det at sætte 6. hurtigste tid i bilen, som hurtigt begyndte at lave udsættere igen.
De mindre end 2 timer mellem kvalifikationen og heat 1 blev brugt til at tjekke alt igennem, så der ikke umiddelbart var nogle løse forbindelser eller andet på bilen. Der blev dog heller ikke fundet nogen problemer, så det var bare at køre på banen og håbe på det bedste.
Tue fik en god start og kunne hurtigt avancere til 5. pladsen som han holdt i mange omgange, under hårdt pres fra den mesterskabsførende Morten Jespersen. På 10. omgang begynder gearkassen dog at drille, så det ikke længere var muligt at køre helt så hurtigt som før.
(Foto: Flex Motorsport)
Alligevel lykkedes det ham at kæmpe sig hjem på 10. pladsen, og få nogle point på kontoen.
Herefter valgte teamet dog at pakke sammen, da der ikke rigtig var nogen pointe i at køre ud nogle få omgange for sandsynligvis at skade gearkassen endnu mere.
Så en trist afslutning på en weekend, som ellers startede så godt med podiet i DEC.
Samtidig blev der truffet en beslutning. Citroen Saxo’en som Tue ellers lige har nyrenoveret gennem vinteren er nu blevet solgt, og opbygningen af en Citroen C4 Coupe 1,6 er nu undervejs i skrivende stund. Modellen er ikke tidligere set i Yokohama 1600 Challenge, så det bliver et frisk pust til klassen, med dens ret særprægede bagende.
(Foto: Flex Motorsport)
Som det ser ud lige nu, bliver den klar til 3. afdeling af Yokohama 1600 Challenge på Padborg Park 28.-29. juni. Ellers er teamet helt sikkert at finde på banen når 4. afdeling skal køres på Ring Djursland 16.-17. august.
Flex Motorsport
JJ Media
Læs mere om: Ring Djursland01/06/14 - Ring Djursland - 1600 Challenge |