Det danske hold havde på forhånd være tilfredse med en femteplads, og i lang tid så det da også ud til, at det var realistisk med den placering. Men så røg løbets topfavorit ud efter en afkørsel, og et smart dækvalg på løbets sidste hastighedsprøve bragte det danske hold frem på tredjepladsen fire sekunder foran nummer fire.
Det danske hold var flyvende i første afdeling af ADAC Opel Rallye Cup, hvor det blev til en tredjeplads i cup’en (Foto: Opel Danmark A/S)
”Løbet gik over al forventning for os, og jeg blev mere og mere fortrolig med bilen efterhånden, som vi kom længere frem i løbet,” siger Jacob Madsen, der havde hurtigste tid blandt ADAM bilerne på løbets sidste hastighedsprøve og dermed scorede tre ekstra point i det samlede regnskab.
Konkurrencen i år er betydelig hårdere end sidste år. Serien er blevet populært i Tyskland, og kørere fra andre mærkeserier i Tyskland er skiftet til ADAM cup’en i år. Således deltager vinderen af sidste års Citroën DS3 cup i år i ADAC Opel Rallye Cup.
Ud af 22 hold udgik seks hold som følge af afkørsler, og stort set alle biler var mærket med småskader efter en topstrid, der tegner til at blive ualmindelig tæt i år. Det danske hold mistede den forreste kofanger efter et forsøg på at skære et sving lidt tættere, end det var muligt.
”Der bliver virkelig gået til den. Man skal være både dygtig og heldig for at kunne være med i topstriden”, siger Jacob Madsen, der stadig har ambitionen om at blive blandt de tre bedste, når sæsonen er forbi.
Erik Morsing
Opel Danmark A/S
Læs mere om: Jacob Madsen |