Nicki Kristensen i en kun 1 år gamle Seat Ibiza tog således 2 anden pladser og en tredjeplads, og Jakob Borum i en 16 år gammel Honda Integra tog 2 tredjepladser, og stillede desværre ikke op til heat 3 på grund af en defekt gearkasse. Mikkel Bang Johnsen viste at man absolut ikke skal afskrive de stabile VW Poloer i front af feltet, og det gjorde han bl.a. med en meget fornem andenplads i heat 3.
Martin Andersen tog 3 sejre ud af 3 mulige i weekenden, og der er ingen tvivl om at han er manden man skal slå i år, hvis man vil være med i topstriden. (Foto: Keld Dohm)
Supercup feltet er i år et meget bredt felt, både hvad biler angår, men bestemt også kørerne. Der er en del meget unge kørere med, men de mere erfarne er også godt repræsenteret. Det ser ud til at det er lykkedes at skabe en klasse, der både tiltrækker mange unge talenter, og samtidig har en masse erfaring. De unge får dermed rigtig god mulighed for at lære af de mere erfarne, og de erfarne bliver holdt skarpe af de unge talenter.
Ude på banen blev der i den grad givet gas, og selvom der blev kørt både tæt og stærkt, så blev der vist meget fair kørsel. Der var således ingen sammenstød af betydning, og ud over Jakob B. Hartmann’s rulletur under træningen heller ingen buler af betydning.
Der blev kørt tæt men fair race i klassen, her er det Henrik Madsen og Jan Petersen der leverer varen. (Foto: Keld Dohm)
Der er nu næsten en måneds pause inden klassen mødes igen, og det bliver den 31. maj – 1. juni på Ring Djursland. Du kan godt begynde at glæde dig allerede nu.
Der blev gået til stålet i klassen, og det viser Christian M. Rytter bl.a. her. (Foto: Keld Dohm)
SuperCup, www.supercup.dk
Keld O. Dohm
Læs mere om: Jyllandsringen27/04/14 - Jyllandsringen - SuperCup |