Uheldet medførte kun materiel skade og efter et større oprydningsarbejde kunne løbet genoptages.
En af de klasser, som virkelig leverede underholdning på Ring Djursland, var Special Saloon Car-klassen, hvor mere end 25 biler var til start, heriblandt en håndfuld deltagere fra Norge.
Norske Christer Gislerud vandt alle tre løb i Special Saloon Car-klassen – men i det ene løb måtte der arbejdes hårdt for sejren
En af dem var Christer Gislerud, som var blevet en meget sikker vinder af det heat, der blev kørt om lørdagen. Da søndagens første løb for klassen skulle køres, var nordmanden imidlertid ikke nået ud på banen i tide, hvorfor han måtte starte løbet fra pitten, efter at det øvrige felt var blevet sendt af sted. En anden kører, som også havde et dårligt udgangspunkt, var Claus Christensen, Risskov, som skulle starte fra en af de bageste rækker, men sammen med Christer Gislerud indledte han nu en intens og nervepirrende jagt, hvor de kæmpede sig igennem feltet.
Forrest var Christian Siepmann, Risskov, gået i front og havde fået opbygget et forspring foran bl.a. Roland Poulsen, Sverige, og Hans Henrik Pedersen, Sporup, men som løbet skred frem, fik Christer Gislerud og Claus Christensen overhalet den ene bil efter den anden og rykkede tættere og tættere på de førende. Med fem omgange igen måtte Christian Siepmann overgive føringen til Christer Gislerud, men det lykkedes ham dog at holde andenpladsen foran Claus Christensen. Tredje og sidste løb for Special Saloon Car gav også en sejr til Christer Gislerud.
Mange af de danske asfaltbaneklasser havde deres sæsonpremiere på Ring Djursland. Det gjaldt eksempelvis OK Legend Car Cuppen, hvor der var flere af debutanterne, som formåede at blande sig blandt de mere rutinerede chauffører i klassen for små amerikanerbilskopier. En af debutanterne var den tidligere Danmarksmester i Formel Ford, Jesper Egebart, Børkop, som formåede at være hurtigst i tidtagningen, vinde et af de tre løb og slutte i top fem i de to resterende – en række resultater, som bragte ham i front for mesterskabet.
”Jeg havde håbet på, at jeg kunne blande mig i toppen, men denne her start var bedre end forventet, så jeg er glad,” sagde Jesper Egebart efter løbet. ”Det var meget sjovt og meget udfordrende at være med, for der er noget at se til i heatene, og så bliver der uddelt lidt buler, men ikke mere, end man kan klare.”
I sin første weekend som deltager kørte Jesper Egebart (blå bil) sig i front for OK Legend Car Cuppen på Ring Djursland
Nogle af disse buler gik ud over den regerende mester i OK Legend Car Cuppen, Kenneth Jensen, Langå, og Lars Mogensen, Silkeborg. I dagens første heat, kom det til en startkarambolage, hvor bl.a. disse to kørere kolliderede med en gevaldig flyvetur for Lars Mogensen som konsekvens.
Mens Lars Mogensens bil ikke kunne nå at blive repareret, så lykkedes det Kenneth Jensens mekanikere at få flikket hans sammen, så han kunne stille op i andet heat, hvor han kørte sig frem til andenpladsen – et resultat, han også opnåede i det tredje heat efter Lasse Rolighed, Århus, som tog sin første sejr i klassen. En debutsejr blev det i øvrigt også til for Christian Høgh, Skødstrup, som havde holdt hovedet koldt i det første, dramatiske løb.
Læs mere om: 21/04/13 - Ring Djursland - 1600 Challenge - DM21/04/13 - Ring Djursland - Citroën DS3 Cup21/04/13 - Ring Djursland - Formel Ford - DK21/04/13 - Ring Djursland - Legends Car Cup - DM21/04/13 - Ring Djursland - Peugeot Spidercup DK - DM21/04/13 - Ring Djursland - Special Saloon21/04/13 - Ring Djursland - SuperCup21/04/13 - Ring Djursland - Syver Race Cup - DM |