For det første så skifter Jakob Borum klasse, og skal nu køre Yokohama Supercup. Dette er blevet en mulighed som følge af diverse ændringer i reglementet, således at den gamle kendte Honda Integra med en standard K-motor kan deltage.
En af udfordringer har faktisk været at standardmotoren ydede for mange hk til at kunne deltage, så derfor er den blevet droslet til 208 hk med en restriktor i indsugningen. Derudover skal bilen kører med smallere hjul end den gjorde i SSC, som samlet set er den nok blevet lidt langsommere.
”Jeg har kun 2/3 af de HK jeg kørte med i 2011 i SSC, hvilket nok koster lidt på tiderne, til gengæld tror vi på, at med den mindre effekt, så kan gearkasse, kobling og trækaksler holde” fortæller Jakob. Som fans af teamet måske husker, så har netop trækaksler og gearkasse tidligere været det svage led på Honda Integraen.
Det er ikke kun under hjelmen at der er sket nyt med bilen, den gamle dame er også blevet ”sminket” gevaldigt op med nye farver.
De nye farver klæder den 13 år gamle Honda (Foto: Jacob Borum)
Det er med stor spænding at teamet ser frem til Ring Djurland den 20. og 21. april. Målet er naturligvis en topplacering, og teamet tror på at det er muligt. ”Hvis bilen spiller som jeg forventer, så tror jeg på en placering helt fremme i feltet, men der er mange om buddet, så nu må se…” siger Jakob, dog ikke helt uden at skjule, at ambitionsniveauet for sæsonen er højt.
Vel mødt på Ring Djursland.
Honda ProRacing
www.proracing.dk
Keld O. Dohm
Læs mere om: Jakob BorumRing Djursland21/04/13 - Ring Djursland - SuperCup |