Nu er den første fri træning kørt og Toyota Racing var hurtigst og ikke overraskende efterfulgt af de Audi R18 e-tron quattro fra Audi Sport Team Joest. Tiderne i den første fri træning er ikke markant hurtigere end tiderne vi så i de uofficielle træninger. Tom Kristensens Audi var den langsomste af de to Audier, men jeg er sikker der er noget bedre tider i begge Audier senere på dagen
Hurtigste benzin LMP1 var Strakka Racing’s HPD ARX 03a – Honda efterfulgt af Rebellion Racings Lola B12/60 Coupé – Toyota. Benzin LMP1’erne var til gengæld markant langsommere i denne træning, i forhold til de uofficielle træninger
Toyota racing på vej imod den hurtigste tid (Foto: FIA WEC)
LMP2 klassen var det Signatech Nissan og deres Oreca 03 – Nissan der var hurtigst. LMP2 klassen viste i denne træning overraskende stor spredning på tiderne, og det er helt sikkert at ikke alle har vist hvad de kan.
view op imod pitlane på Fuji (Foto: FIA WEC)
GTE pro klassen bragte også en overraskelse og det var at Team Felbermayr-Proton var hurtigst med deres Porsche 911 RSR (997) efterfulgt af de to AF Corse Ferrarier. GTE am var det Larbre Competition der var hurtigst med deres Chevrolet Corvette C6-ZR1.
Eneste bil der ikke fik sat en tid denne session var Lotus LMP2 teamet med deres Lola B12/80 Coupé – Lotus.
Senere på dagen dansk tid er der endnu en fri træning