”Jeg er glad og stolt over, at vi har få det første mesterskab i hus i år,” siger Anders Lysen, som egentlig ikke havde regnet med, at han allerede nu skulle kunne kalde sig Yokohama-mester. Der resterer nemlig stadig en afdeling af mesterskabet, og så var det ikke den bedste dag, han og co-driver John Madsen (Dianalund) havde i Høje Taastrup, hvor løbet blev kørt.
”I det første heat blev vi noteret for en max-tid, da vi sprang en kølerslange og valgte at stoppe,” siger Anders Lysen. ”Motoren tog ikke skade. Vores DM-kører Kenneth Madsen var denne gang teamchef, og det var ham, som med en hurtig reparation sørgede for, at vi blev klar til de næste heats, men det gav naturligvis lidt uro med sådan en start. Men jeg må også sige, at konkurrenterne kørte stærkt, så vi endte med at blive slået af Kim Madsen, vores egen chefmekaniker Claus Jensen og så Anders Rygaard.”
Anders Lysen og John Madsen vandt atter Yokohama-mesterskabet
Trods max-tiden lykkedes det Anders Lysen/John Madsen at blive nummer 14 generelt og blive nummer fire generelt i to-liters klassen. Netop sidstnævnte placering var vigtig.
”Da vi så resultatet bagefter, kunne vi se, at vi havde scoret nok point til at blive mester,” siger Anders Lysen. ”Det er fjerde år i træk, at jeg bliver Yokohama-mester. Først tre gange i Maxi 1600-bilen, og så nu i den nye Maxi 2000-bil.”
Anders Lysen/John Madsen var ikke ene om at repræsentere Suzuki Motorsport ved Yokohama-mesterskabsløbet i Høje Taastrup. René Harms/Jess Larsen (Nørre Alslev/Ringsted) havde deres anden start sammen i den nybyggede Suzuki Swift Sport i gruppe E-trim.
”Det var et rigtig godt testløb, for hastighedsprøven i Høje Taastrup er en god prøve at teste på,” siger René Harms, der en uge tidligere havde haft sin første start med bilen i Fårvang.
René Harms og Jess Larsen kørte deres andet løb sammen i den nye bil
”Denne her gang fik vi fundet mere fart i bilen, for vi fik stillet en masse på undervognen, og til sidst kørte vi nogle gode tider. Men vi kører med en standardgearkasse og uden spærredifferentiale, og når vi ikke har et spærredifferentiale, så kan bilen kun trække på det ene hjul rundt i svingene, så der mangler vi noget. Men det var vigtigt at få testet bilen.”
Suzuki Motorsport Læs mere om: Anders LysenJess LarsenJohn MadsenRené HarmsHøje Taastrup19/08/12 - Høje Taastrup - Rally Sprint |