Der er sædvanligvis ca. 50 deltagere i nogle meget potente biler og med
flere proffessionelle team med proffessionelle kørere. Denne gang bl.a. Mathias Lauda,
tidligere fabrikskører for Mercedes i DTM.
I hele weekendens arrangement var der over 600 deltagere !!!!
Den fri træning gik fint med 9. bedste tid , men det siger ofte ikke så
meget.
Tidtagning 1 gik over al forventning da jeg blev 7. generelt og hurtigste
Porsche, og dem er der mange af. Og tiden var det hurtigste jeg nogensinde
har kørt på Hockenheim og kun 3-4 sek. til de hurtigste og det plejer at være
det dobbelte.
Allerede der begyndte gearskiftet at drille ved nedgearinger fra 3. til
2. gear og det bruger man adskillige steder.
Vi troede det var paddle-skiftet der drillede, men det skulle vise sig at
være gearkassen.
Meget værre var, at ved ca. 200 km/t forlod førerdøren sin plads.
Heldigvis fandt vi den, og det lykkedes at reparere den.
Tidtagning 2
Vi skulle lige afprøve nogle andre dæk og noget andet lufttryk og det
resulterede i at jeg var 1 sekund langsommere og det blev til en 16. plads!!!
Race 1 gav store forventninger.
Men allerede her blev gearkassen værre og værre. Pludselig gearede den
af sig selv ned fra 3. til 1. og det er ret farligt både for motoren, men også
m.h.t. blokerede baghjul.
Så jeg måtte køre i 3. eller koble ud rundt om de langsommere sving og sådan
kan man ikke kæmpe om placeringer, endsige forsvare sig. Men det skulle
ikke være det eneste problem.
Pludselig var der råb og skrig i pitradioen "ILD, der er ild i bagenden,
kør ind til nærmeste post hvor de har en ildslukker".
Jeg kunne godt se i spejlene at det røg , men jeg mente at hvis man kører
videre, holder det ilden under kontrol, så jeg tog en omgang mere og kunne
ikke se at det blev værre, og kørte så de sidste 3-4 omgange og stoppede for
enden af pitmuren, hvor man var klar med ildslukkere. Det var gået noget ud
over bagenden, men gutterne fik gjort den klar. I kampens hede hvor jeg var
for langsom i de snævre sving på grund af gearkassen, var jeg blevet påkørt i
den venstre side.
Baglygten var væk og kofanger ødelagt. Men vi lånte en baglygte fra en scooter.
Samtidig havde jeg problemer med dæktemperaturen, især på venstre bagdæk selvom
trykket ikke var for højt.
Så det endte med en 2. plads i klassen og en 14. plads generelt. Skuffende i
forhold til tidtagningen, men ok under de givne omstændigheder.
Race 2 skulle jeg jo starte nr. 16, og havde ingen forventninger. Håbede
bare at gearkassen holdt. Det gjorde den, men blev værre og værre.
Starten gik over al forventning. Det er ikke alle der kører når det bliver
grønt, så efter sving 2, ud på langsiden der starter med det berømte
Parabollica sving, der er med fuld gas, var jeg 4-5 stykker, men jeg var
på ydersiden af Mathias Lauda og han trængte mig bare af banen med 200
km/t!!!!, ud i græsset og der er ikke meget greb, så jeg måtte bakke af til
jeg havde bilen under kontrol, og så kørte der 10-12 stykker forbi.
Jeg sluttede på en 2. plads i klassen og 11. generelt, så det var langt bedre
end forventningerne.
Det positive er at bilen og jeg efterhånden har farten, så når det hele
splller, bliver det godt, og det kommer, tror jeg på.
Der ligger i øvrigt en video fra starten af Race 2, på www.dmv-tcc.com og
også på facebook og you-tube.
HansenRacing
Jørgen Hansen
Læs mere om: Jørgen 'Gamle' Hansen |