Efter en lidt skuffende sæsonstart, hvor tekniske drillerier reducerede Kennie Frydkjær Jensens vigtige ’bane-tid’ markant ved åbnings-løbet på Padborg Park, fungerede teknikken noget bedre, da anden afdeling blev afviklet.
Kennie Frydkjær i sin let-genkendelige Legend Racer efter sejren i første heat (Foto: Vitesse Racing)
Normalt er der blot 10 minutters fri træning inden det går løs med tidtagning og heat-afvikling, men på Ring Djursland var der indlagt ekstra 20 minutters træning, så den manglende bane-tid blev i nogen grad kompenseret.
Kennie Frydkjær slap dog ikke helt for tekniske vanskeligheder:
Under tidtagningen mente Kennie at der var nogle vibrationer i bilen samt at gearskiftet ikke fungerede optimalt. Samtidig var der ’noget’ der stødte på asfalten under nedbremsning, der blandt andet medførte, at forhjulene blokkerede ved indbremsning til svingene.
Det viste sig at være et motorophæng, der var knækket og bundrammen til motoren, der skrabede på!
Under de omstændigheder kunne Kennie Frydkjær naturligvis ikke præstere optimalt under tidtagningen og det blev da også til en beskeden 18-plads ud af de 27 deltagende biler.
Da man i Legend Cup ’bytter rundt’ på feltet i første heat, betød det en startplacering som nummer 10 for Kennie Frydkjær – med ni langsommere kørere foran sig og et kobbel hurtige og sejrs-hungrende bag sig!
Kennie fik en fantastisk start, udnyttede lidt tumult optimalt og var allerede efter de første sving oppe som tre’er – og det var tydeligt, at der nu var mere fart i raceren.
De to foranliggende blev også passeret og omgang-for-omgang kunne Kennie udbygge sit forspring, der på at tidspunkt var oppe på seks sekunder, og efter 14 omgange passerede han det ternede flag som sikker vinder af første heat.
Sejren betød en startplacering som nummer otte i andet heat, der blev afviklet i ’rigtig rækkefølge’ – med de hurtigste forrest.
Undervejs i heat to tog Kennie et par placeringer og etablerede sig på en sikker sjette-plads – som den langsomste af de hurtigste!
Der er trangt i en Legend racer, men plads nok til at Kennie’s manager kan hjælpe med fastspænding inden heat-start (Foto: Vitesse Racing)
Sejren i første heat og sjette-pladsen i andet betød en startplacering som nummer seks i tredje og sidste heat.
Efter starten var det tydeligt, at Kennie Frydkjær var blevet mere fortrolig med køregenskaberne i sin Legend racer.
Desværre var det også tydeligt, at raceren tabte pusten på langsiderne, så det han vandt i svingene, blev tabt når det gik ligeud.
Kennie Frydkjær Jensen kom øverst på podiet efter sejren i første heat på Ring Djursland (Foto: Vitesse Racing) |
- Det var lidt ærgerligt, at jeg ikke lige havde farten til at følge med de forreste, sagde Kennie Frydkjær efter at være kommet i mål som nummer otte. - Der var en spændende kamp om andenpladsen længere fremme, som jeg gerne ville have deltaget i, men jeg havde bare ikke farten til et nå der op – denne gang!, slutter Kennie Frydkjær, der generelt var tilfreds med løbet.
- I første løb fik jeg alt for få omgange i bilen til at blive fuldt fortrolig med den, men efter løbet på Ring Djursland, ved jeg hvordan bilen skal køres, og jeg er sikker på at mit fantastiske team nok skal få trimmet motoren, så jeg kan blande mig i toppen af feltet til næste løb.
Efter søndagens resultater rykkede Kennie Frydkjær hele otte pladser frem i det samlede mesterskab – til nummer seks.
Næste løb køres på Padborg Park i week enden 30. juni og 1. juli som en dobbelt-afdeling, hvor der er fuldt program både lørdag og søndag.
Vitesse Racing Læs mere om: Kennie Frydkjær JensenRing Djursland03/06/12 - Ring Djursland - Legends Car Cup - DM |