”Udover to tekniske problemer undervejs kørte bilen bare, og jeg blev endnu engang overbevist om, at det er en ægte køremaskine, jeg har fået fingrene i,” siger Jesper Bisted efter sæsondebuten.
Resultaterne kunne dog godt have været bedre. En tredjeplads i klassen og en sjetteplads blandt alle deltagerne i Tunet National blev det til, men der var også en naturlig forklaring på det resultat.
Jesper Bisted og Arne Pagh gennemførte løbet trods ødelagt kilerem (Foto: Morten Alstrup)
”Vi smed en kilerem fredag aften mellem prøve 3 og 4, og så valgte vi at stoppe der og køre efter Super Rally-reglen for ikke at ødelægge mere,” fortæller Jesper Bisted. Super Rally-reglen gør det muligt at fortsætte rallyet på andendagen, men med et tidstillæg. ”Med Super Rally-reglen fik vi fem minutter i tidstillæg, og havde vi ikke fået dem, havde vi fået en andenplads i klassen, men vi fik nogle DM-point, og det er det, det handlede om.”
”Ellers synes jeg, at det gik rigtig, rigtig godt. På prøve 5 og 6 gik det godt, men på prøve 7 satte bilen ud, og vi måtte skubbe den ud, men efter at have pillet ved nogle stik, fik vi bilen til at køre igen. Det viste sig siden, at det var et tændrør, der var gået. Da det var skiftet, kørte den igen.”
ADAC Wikinger Rallye var det første løb for Jesper Bisted i Suzuki Motorsport, hvor han var en af i alt fire kørere, som stillede op for teamet.
”Jeg er positiv overrasket over teamet. Der er mange mennesker involveret, men det hele fungerer rigtigt godt,” siger Jesper Bisted, der ved sæsonpremieren også genoptog samarbejdet med sin gamle co-driver Arne Pagh. ” ”Arne skulle bare lige i gang igen, men så kørte det.”
Jesper Bisted har endnu ikke sat dato på sin næste rallystart, men de kommende uger kommer alligevel til at stå på rally, da motoren nu skal pilles ud af Suzuki Swift-raceren og checkes.
Bisted Motorsport Læs mere om: Jesper BistedSchleswig24/03/12 - Schleswig - DM Rally |