”Vi har arbejdet koncentreret på at få udbredt kendskabet til klassen og få aflivet det uberettigede ry for dårlige køreegenskaber, som bilen fik i sin første sæson, og det synes jeg, at deltagerantallet er et godt bevis på er lykkedes”, siger klasserepræsentanten Johnny Vejlebo.
Der er nogle enkelte af klassens stamkørere, som er forhindret i at deltage, men deres biler er i stedet udlejet til andre kørere, og så kommer der i tilgift en række nye kørere, som vil prøve kræfter med klassen.
Morten D Jensen vil køre målrettet efter point (Foto: Gripping Media)
Frederik Dannevang har overtaget Søren Mosebos bil for at prøve kræfter med noget større og kraftigere end gokarts, hvor han tidligere med stor succes har sat sit præg på mesterskaberne. Han starter nu ikke helt på bar bund, da han allerede i 2008 havde et par løb i Formel Ford, så der er noget at bygge videre på.
Peugeot Danmark indsætter en bil med stuntmanden Lasse Spang Olsen, som dermed får sin debut i ’reglementeret’ kørsel.
”For en gangs skyld skal jeg prøve at køre rigtigt og få bilen hjem i hel tilstand, så det er en helt ny øvelse for mig”, siger den danske bildestruktør.
Fra Kolding kommer Morten Buus, der også jævnligt deltager i Danish Endurance Championship. Hans mål er ikke at køre med i toppen fra begyndelsen, men blot at prøve nogle sprintløb, der i sagens natur er meget anderledes end fire timers udholdenhedsløb.
Allan Olsen fører mesterskabet (Foto: Gripping Media)
Tidligere på sæsonen udtalte Johnny Vejlebo, at han også ville stille op til Grand Prix’et, hvis der kom et passende antal biler, så nu har han også været ude og finde en bil til lejligheden. Det har gennem den sidste måned vist sig at være et detektivarbejde at finde ledige biler, men det må man betragte som et luksusproblem.
Der bliver endnu en debut i klassen, idet Dennis lind, som i 2010 vandt det uofficielle verdensmesterskab i Formel Ford, har stoppet sin deltagelse i det tyske ADAC Formula Masters og kører resten af sæsonen i Peugeot Spider. Dennis prøvede bilen ved testdagen på Sturup Raceway i april og syntes, at det var en sjov bil, der ikke lå så langt fra Formel Ford. Passer den forudsigelse, så kunne der godt være lagt op til en række spændende dueller med klassens hurtigste kørere. Der skal desuden fordeles 120 point inden sæsonen slutter, og dermed er der lagt op til, at en hurtig kører godt kunne nå at blande sig i kampen om tredjepladsen.
Stillingen i Peugeot Spider Cup inden Grand Prix Danmark
|
Plac |
|
Kører |
Point |
|
|
|
|
1 |
|
Allan Olsen |
169 |
|
|
|
2 |
|
Lasse Jakobsen |
122 |
|
|
|
3 |
|
Søren Mosebo |
110 |
|
|
|
|
4 |
|
Thomas Mueller |
94 |
|
|
|
5 |
|
Rasmus Wendelboe |
94 |
|
|
|
6 |
|
Morten D. Jensen |
64 |
|
|
|
|
7 |
|
Johan Jokinen |
35 |
|
|
|
8 |
|
Kim Rødkjær |
31 |
|
|
|
9 |
|
Henrik Jansen |
15 |
|
|
|
|
10 |
|
Carsten Brandt |
28 |
|
|
|
11 |
|
Niki Bjerg |
21 |
|
|
|
|
Peugeot Spider Cup Gripping Media Læs mere om: Allan OlsenDennis LindFrederik DannevangHenrik JansenJohnny Vejlebo NielsenKim RødkjærLasse JakobsenMorten D. JensenNiki Bjerg LarsenRasmus WendelboeThomas MuellerJyllandsringen28/08/11 - Jyllandsringen - 207 Spider Cup DK - DM |