Inden jeg tager fat på denne anden test vil jeg godt lidt berette om at at flere teams nu køre med sticker hvor der står 'All with you Japan' hvor der samles ind til landet som er ramt af en uoverskuelig katastrofe.
Hvis vi så tager fat der hvor vi slap ved første frie træning, så er Muscle Milk Aston Martin LMP i alvorlige vanskeligheder. Bilen stoppede på vej tilbage til pitten, efter det ternede flag var faldet, med røg ud af bagenden. Der har ifølge vores oplysninger været ild i motoren, og skaderne er ikke bare noget der kan repareres. Bilen er leaset og lige nu skændes man åbenbart om hvem der skal betale for den her skade. Men en ting er sikkert … bilen er ikke at finde i pitlane.
Allerede efter 10 minutter er Tom Kristensen hurtigste mand på banen med tiden 1:50.424
Corvette har brugt en del af testen til at afprøve de forskellige Michelin compounds. Så endnu engang går man ikke benhårdt efter toptider, men snare bruger tiden til forberedelse til løbet. Halvvejs inde i denne session kommer Jan Magnussen ind i Corvette no.4
Med lige under en halv time tilbage er der rødt flag. En Core Autosport LMPC er kørt af banen i sving 3, med Gunnar Jeannette bag rattet. Heldigvis tog det ikke mange minutter at ryde op, og få grønt flag igen. Til gengæld er dagen slut for Core Autosport, motoren i deres bil er færdig.
Men der går kun få minutter før der er rødt flag igen. Denne gang er det Black Swan Porsche team der rammer dækmuren ved udgangen af sving 17. desværre bliver dækmuren så ødelagt at den skal repareres. Det tager desværre så lang tid, at da der kommer grønt flag igen, er der kun 4 minutter tilbage af denne fri træning.
Da denne fri træning slutter er det Tom Kristensen's tid der er den bedste, og Audi er igen 1-2 . Peugeot 908 3-4, Peugeot 908 HDi FAP 5'er.
Nu udestår en fri nat træning, som køres om nogle timer. Vejgaard
Læs mere om: Sebring19/03/11 - Sebring - ALMS |