Efter den lange kørertur til Ungarn, skulle teamet igennem klargøring af bilen, teknisk kontrol samt licenstjek af kørerne. Det blev altsammen veloverstået og så var teamet helt klar.
Sally Racing havde disse kørere med til Hungaroring (Foto: Sally Racing)
Efter at setup arbejdet var udført, var det tid til den fri træning og det gik godt for man placerede sig som nummer 2 i klassen. Endnu bedre skulle det i selve kvalifikationen. Her lykkedes det nemlig at kvalificere sig på poleposition. Det var Martin Sally der kørte denne tid. Men de andre kørere skulle også til og her gik det galt for Andreas Schrøder som desværre satte bilen i hegnet der omgiver banen.
Man skal ikke køre i hegnet, det slår hårdt (Foto: Sally Racing)
Dermed ventede der teamets mekanikere et stort stykke arbejde, for fronten på bilen var ikke særlig køn da bilen kom tilbage fra uheldsstedet. Fight er imidlertid noget der kendetegner teamet, og det gælder også mekanikerne. De fik skiftet hele fronten samt flere dele i styretøjet inden nattræningen skulle starte. Og så var det bare med at få bilen kørt ind igen.
Det klarede kørerne og mekanikerne over al forventning og lørdag morgen skulle der så lige køres en kort warmup hvor der var mulighed for at få rettet de sidste detaljer. Man skulle være helt klar til kl. 10,00 hvor starten skulle gå til 12 timers løbet.
Intet, absolut intet kunne fjerne koncentrationen fra mekanikerne (Foto: Sally Racing)
Det var planlagt at teamet vil køre 2 timers stints, og den plan overholdte man næsten på klokkeslæt. Miro Hornak skulle starte i bilen og køre første stint. Det klarede han med bravour for forspringet til konkurrenterne blev øget til over et halvt minut. Dernæst skulle Andreas Schrøder overtage bilen og alt kørte som det skulle. Konkurrenterne var imidlertid blev hurtigere og havde overhalet Andreas, som befandt sig på tredjepladsen, da hans stint var færdigt.
Så var det Peter Obels tur, han kørte hurtigt og stabilt, og da konkurrenterne samtidigt havde nogen lange pitstops, befandt Sally Racing bilen sig igen på førstepladsen i klassen. Turnussen forsætter og det gælder nu om at bevare førstepladsen. Det lykkedes til fulde og med 2 timer tilbage af løbet, er Sally Racing bilen stadig på førstepladsen i klassen og med et forspring på 3 omgange til nummer 2.
Tæt trafik, men det er bag Sally Racing Clio'en (Foto: Sally Racing)
Sally Racing formår at udbygge forspringet i løbet af de sidste 2 timer af løbet, og slutter på generel placering som nummer 14 ud af de 23 startende biler. Men hvad der var mere vigtig var at man igen vandt en klassesejr.
Kørerne på podiet som klassevindere for andet år i træk (Foto: Sally Racing)
Et flot resultat af teamet som også har gjort resultatlisten op for sæsonen når det gælder de internationale langdistanceløb.
Sally Racing har vundet 12 timers løbet for klassen i Ungarn 2 gange i træk. Da teamet også vandt 24 timers løbet i Dubai tidligere på året, er man umiddelbart også vinder af klassen i 2010. Løbet i Barcelona blev aflyst, men køres sandsynligvis igen i 2011.
Ifølge interne notater er Martin Sally Petersen den første dansker der har vundet 3 løb i 24 timers serien.
Allerede nu arbejder man på deltagelse i serien i næste sæson. Den starter med 24 timers løbet i Dubai i januar, efterfulgt forhåbentligt af 24 timers løbet i Barcelona og så endelig i Ungarn igen - der er endda mulighed for at dette løb også bliver et 24 timers løb.
Manager Kim Nielsen fra Sally Racing er selvfølgelig utrolig glad for resultatet, og vil også herigennem takke hele teamet og især mekanikerne for deres store og gode arbejde i Ungarn. Kim Nielsen oplyser at man i teamet allerede nu er klar til at tage mod henvendelser fra kørere der kunne tænke sig at være med i teamet til de internationale langdistanceløb i næste sæson. Det er med egne ord et vinderteam man kommer til. Dons
Læs mere om: Martin Sally PedersenPeter ObelSally RacingHungaroring |