Importøren: Bruno Hansen er selv aktiv Rally Cross-kører i den tunede 4WD med turbo: Division 1, og har stor erfaring inden for dæk og motorsport. (Foto: Åge Kirketerp Jensen)- Kumho blev startet tilbage i 1960, oplyser Søren Kjær. - Det koreanske dækfabrikat kan derfor snart fejre guldbryllup i automobil-branchen. Dette sker som 10. største dækleverandør på verdensplan, og som en stærk medspiller inden for mange grene af motorsporten. Koreanerne har som noget unikt oprettet flere dæk-erfaringscentre rundt omkring på jordkloden.
Knudsen Motorsport ser frem til mulighederne for test af dæk og bremser i 2010. (Foto: Åge Kirketerp Jensen)
- Rally er et forholdsvis nyt markedsområde for Kumho Tyres, supplerer Martin Knudsen. - Dette har baggrund i koreanernes etablering af et erfarings- og motorsports-center i England tilbage i 2002. I al beskedenhed har valget af Knudsen Motorsport som test-team været et lille skulderklap for vores satsning på både danske og europæiske rally-arrangementer i 2010. Vi skal derfor rapportere tilbage til englænderne omkring vores test- og konkurrence-erfaringer.
Martin Knudsen (t.h.) og Søren Kjær er godt forberedt til DM-sæsonen 2010 med deres Honda Civic Type R. (Foto: Åge Kirketerp Jensen)
Ferodo blev etableret som varemærke og friktions-produkt i England tilbage i 1897, og har fabrikker rundt omkring i 24 lande. Ferodo anvender store ressourcer omkring tests og forskningsprojekter omkring friktions-teknologi, og herunder flere testcentre rundt om i Verden. Også på dette område bliver Knudsen Motorsport en lille brik i den videre udvikling af mere effektive bremsebelægninger.
Knudsen Motorsport har foreløbig testet i to tyske rally-arrangementer som fortræning til DM-serien 2010, der får premiere i Danboring Rallyet med 130 km. hastighedsprøver omkring midtjyske Kjellerup i løbsweekenden: 14.-15. maj.
Knudsen Motorsport har kørt 2 test-rallies i Tyskland inden DM-premieren. (Foto: Åge Kirketerp Jensen)
- Den sidste test inden DM-premieren foregik i det nordvesttyske Int. 23. Rallye Sullinger Land lidt syd for Bremen, fortsætter Søren Kjær. - Her lå vi længe til en top seks slutplacering som bedste rallyteam med tohjulstræk. På rallyets niende prøve slog vi desværre et af fordækkene i stykker efter nærkontakt med en stor kampesten. Dækskiftet inde midt på hastighedsprøven kostede os herefter 4 minutters forsinkelse, hvorved slutresultatet blev en 11. plads generelt.
Ekstra hestekræfter og en opjusteret undervogn er blandt de taktiske fremskridt for Martin Knudsen og Søren Kjær inden DM-rallysæsonen 2010. (Foto: Åge Kirketerp Jensen)
- Vi føler os topforberedt til de 5 DM-brag i 2010, afslutter Martin Knudsen. - I lighed med andre nationale serier er der ikke mulighed for at smide dårlige resultater væk i slutstillingen. Det gælder derfor om at slutte helt fremme i alle 5 DM-rallies, såfremt vi skal leve op til hovedsigtet i 2010: DM-guld i 2WD-klassen.
Knudsen Motorsport Åge Kirketerp Jensen Læs mere om: Bruno HansenMartin KnudsenSøren KjærKnudsen Motorsport |