Hej allesammen! Når I læser disse linjer er jeg på den anden side af jorden i Australien. Mens vi testede Audi R15 TDI'en i USA modtog jeg en besked om at FIA præsidenten, Jean Todt ventede på at jeg ringede tilbage. Han inviterede mig til at give supportere stewarts i Formel 1 Grand Prix'et i Australien. Efter at have diskuteret invitationen med Dr. Ullrich accepterede jeg med det samme. Jeg har altid støttet tanken om at stewarts får hjælp af en erfaren og neutral racerkører fordi kørererfaring slet og ret sætter ham bedre i stand til at bedømme visse situationer.
Så jeg var meget glad for Jean Todts invitation. Jeg er beæret over at jeg er blevet bedt om at påtage mig dette store ansvar og det viser mig hvilken prestige der er i 24-timers Le Mans.
Efter sidste uges test i Florida stoppede jeg på Sebring. Jeg ankom til banen lige da nationalmelodien blev spillet og bilerne blev linet op på griden. Især efter vores sejr sidste år sammen med Allan og Dindo var det en mærkelig fornemmelse ikke selv at kunne være med i løbet og ikke at se nogen Audi på start grid'en.
Alligevel var det rart at være der og fornemme den fantastiske stemning der altid findes på Sebring. Publikum oplevede et spændende race i de første par timer, især i GT2-klassen.
Peugeot leverede et godt show på Sebring. De naturligvis ikke nogen seriøse konkurrenter i dette løb og var aldrig under noget virkelig hårdt pres, men bilerne var hurtige og kørte som et urværk. Det bekræfter igen min opfattelse at Le Mans 2010 bliver meget hårdt.
Med R15 plus har vi helt sikkert taget et skridt fremad. Under den første test har vi dog konstateret at der stadig er masser af arbejde foran os. På Le Mans har vi brug for en racer der er hurtig og effektiv samt yderst 'kørbar'.
Jeg ved at på baggrund af erfaringerne fra denne uge vil ingeniørerne fra Audi Sport hurtigt nå frem til en løsning og finjustere raceren. Vi skal huske på at vi stadig er i de meget tidlige stadier af vores testprogram.
I øjeblikket kan jeg kun fortælle hvad mine kolleger, ingeniører og teknikere fra Audi Sport Team Joest siger. Jeg sad i cockpittet men som forventet var jeg ikke i stand til at teste fordi jeg ikke skal trykke koblingspedalen ned med min skadet fod. Men jeg har stadig 78 dage tilbage inden det begynder på Le Mans - og iøvrigt fra nu af uden krykker!"
Med venlig hilsen
Tom Kristensen Benji
Læs mere om: 20/03/10 - Sebring - ALMS28/03/10 - Albert Park - Formel 1 |